Bukefalos 28 år!

Sv: Läskigt

Ibland kan det inte hjälpas!
Att min pappa och dem fick kattungar det är deras problem!
Men min katt var borta i nästan två månader och kom hem tjock!
Försökte faktist hitta hem till dem,men det var inte lätt!
Jag ville inte heller slå ihjäl dem,men bättre det än att jag bara släpper ut dem i skogen och låter dem klara sig själva!
 
Sv: Läskigt

Ja, bättre det..
Men kunde du inte ha avlivat dem hos en veterinär istället?
Har du din katt lös i vanliga fall?
Då är det nästan en skyldighet att hon är kastrerad ifall du inte vill ha ungar.
Skulle du komma på tanken att slå ihjäl föl ifall ni råkade få 3 stycken på en gång(av olika hästar) och inte hade tid för dem eller hittade nya hem åt dem?
Men bra att du vill kastrera henne nu!
 
Sv: Läskigt

Royal_724 skrev:
Oki...tack så mycket!

Jag tycker att en honkatt ska få känna på att va mamma minst en gång! Och nu har hon fått va det två gånger! Så jag tycker det räcker! Hon får så många kattungar oxå, så det blir lite jobbigt!
Första kullen slog faktist min pappa ihjäl sju av dem tio!
Gick inte att ha så många katter eftersom vi hade två andra honkatter som oxå fick kattungar, sju var så vi hade 24 kattungar. Lite maffigt!

Jag vill fortfarande veta hur du resonerar för att komma fram till detta.
Om vi ska disneyfiera våra djur till att de har önskan om att uppleva moderskap, så borde man vara konsekvent nog till att anse att deras hjärtan blir krossade när deras barn brutalt mördas för att de är oönskade.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 045
Senast: co-SMAD4
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 617
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp