Läsplatta?

Ja även begagnad så är den ju riktigt pricey faktiskt. Och så har jag läst att den inte riktigt är så bra som prislappen gör att man förväntar sig. Plus att man måste betala 80 kr/månad för en molntjänst.

Jag använder inte molntjänsten, man klarar sig utmärkt utan om man kan tänka sig att använda datorn för att överföra filer. Men det är ju en relativt unik produkt än så länge, får hoppas att det kommer fler "jobbplattor" med e-ink snart så att de börjar konkurrera med pris.
 
Jag använder inte molntjänsten, man klarar sig utmärkt utan om man kan tänka sig att använda datorn för att överföra filer. Men det är ju en relativt unik produkt än så länge, får hoppas att det kommer fler "jobbplattor" med e-ink snart så att de börjar konkurrera med pris.
Ja det hoppas jag verkligen. För jag vill helst inte lägga mer än absolut max 1500 kr. Helst bra mycket mindre.
 
Ok, ok.
Jag köpte aldrig någon läsplatta.
Men jag är fortfarande sugen! Samma krav som jag hade 2022, tyvärr lika dålig ekonomi. Eller ja, egentligen har jag ju råd att köpa en DYR läsplatta. Men jag har ingen lust. Det verkar vara få som är vattentäta, går att göra anteckningar på och dessutom har bra prislapp.
Egentligen vill jag nog köpa en beg, men folk verkar vara lite för nöjda med sina läsplattor :cautious:

Hur har andra tänkt i detta? Hur tar man steget att köpa en ny, dyr, produkt som man inte vet till 100% att man kommer använda? Visst, eftersom det inte verkar finnas så många beg så lär det vara lätt att sälja beg om man inte gillar den. Men det är ändå problemet med att man kommer ha slängt åtminstone några 100-lappar i sjön...
 
Jag läser mkt testfakta. Råd och rön utnämnde Kobo Clara 2E till bästa köp - den var bland de billigaste och dessutom bäst i test. Den hade jag köpt om jag skulle köpa en i dag.
 
Jag läser mkt testfakta. Råd och rön utnämnde Kobo Clara 2E till bästa köp - den var bland de billigaste och dessutom bäst i test. Den hade jag köpt om jag skulle köpa en i dag.
Tack så mycket!
Jag måste kika på hur den är att få ner böcker från amazon också.
 
Tack så mycket!
Jag måste kika på hur den är att få ner böcker från amazon också.
För att få in böcker från Amazon till en Kobo tror jag du behöver plocka bort krypteringen från böckerna. Egentligen inga problem, men det blir ju lite mer omständligt.
 
Jag har en Kindle, men den funkar ju bara med Amazon. Går att använda Calibra men det blir ju omständigt.
 
För att få in böcker från Amazon till en Kobo tror jag du behöver plocka bort krypteringen från böckerna. Egentligen inga problem, men det blir ju lite mer omständligt.
Ja jag har förstått det. Jag har inte riktigt lyckats lista ut hur det går till med Amazon. Jag vill gärna låna böcker och köpa så lite som möjligt, eftersom det är rätt dyrt med böcker och jag har en tendens att antingen läsa helt sjukt mycket eller inte alls.
 
Innan jag köpte min Kindle fick jag låna en av en kompis. Jag var mycket skeptisk, men efter en vecka la jag en beställning direkt (och det är en av de prylar jag har varit mest nöjd med genom åren). Nu är den väl 6-7 år tror jag, och det är snart läge att köpa en ny...
 
Jag läser mkt testfakta. Råd och rön utnämnde Kobo Clara 2E till bästa köp - den var bland de billigaste och dessutom bäst i test. Den hade jag köpt om jag skulle köpa en i dag.
En sån köpte jag i somras och är mycket nöjd - men läser bara skönlitteratur på den. Ska läsa en kurs nu i vår, men vet inte om jag kommer försöka läsa på plattan - den känns för liten för facklitteratur liksom :D Men för skönlitteratur är den toppen, jätteskön läskänsla.
 
Gud det är så svårt detta.
Vet ni hur beg marknaden är för dem? Om jag liksom skulle ångra mig? Lutar åt en Kobo Libra 2. Kostar typ 2000 kr, känns som massor pengar.
 
Jag köpte en kobo 6". Kommer inte ihåg vad den hette, men modellen som någon här rekommenderade.

Jag är fan kär. Satan så bra den är. Ordlistan Kommer vara hur bra som helst att ha sedan när jag ska läsa vetenskapliga artiklar på den.

Varför har jag väntat så länge med att köpa den??????

Låg i badet 1,5 h igår med inpackning i håret och läsplattan i handen. Så nice!
 
Jag köpte en kobo 6". Kommer inte ihåg vad den hette, men modellen som någon här rekommenderade.

Jag är fan kär. Satan så bra den är. Ordlistan Kommer vara hur bra som helst att ha sedan när jag ska läsa vetenskapliga artiklar på den.

Varför har jag väntat så länge med att köpa den??????

Låg i badet 1,5 h igår med inpackning i håret och läsplattan i handen. Så nice!


Härligt att du blev så nöjd! Jag älskar också min läsplatta läser dock bara skönlitteratur på min. Själv valde jag en läsplatta som har stöd för de format som biblioteken har och jag har knappt köpt en pocketbok sen dess utan lånar nästan alla böcker. Jag var precis som du lite velig och skeptisk men fick en i julklapp sen. Min sambo hade koll på vilken jag hade tittat på.

Jag är fast för alltid tror jag. Bara om jag vill ha något speciellt till exempel faktaböcker eller biografier med mycket foton då vill jag hellre ha boken i tryckt utgåva.
 
Härligt att du blev så nöjd! Jag älskar också min läsplatta läser dock bara skönlitteratur på min. Själv valde jag en läsplatta som har stöd för de format som biblioteken har och jag har knappt köpt en pocketbok sen dess utan lånar nästan alla böcker. Jag var precis som du lite velig och skeptisk men fick en i julklapp sen. Min sambo hade koll på vilken jag hade tittat på.

Jag är fast för alltid tror jag. Bara om jag vill ha något speciellt till exempel faktaböcker eller biografier med mycket foton då vill jag hellre ha boken i tryckt utgåva.
Ja min klarar biblioteksböcker också. Det var lite av ett krav när jag köpte.

Enkelt och smidigt ska det vara.

Ja det är lite samma där, jag vill undvika att behöva köpa böcker. Det är för dyrt och tar för mycket plats.
 
Härligt att du blev så nöjd! Jag älskar också min läsplatta läser dock bara skönlitteratur på min. Själv valde jag en läsplatta som har stöd för de format som biblioteken har och jag har knappt köpt en pocketbok sen dess utan lånar nästan alla böcker. Jag var precis som du lite velig och skeptisk men fick en i julklapp sen. Min sambo hade koll på vilken jag hade tittat på.

Jag är fast för alltid tror jag. Bara om jag vill ha något speciellt till exempel faktaböcker eller biografier med mycket foton då vill jag hellre ha boken i tryckt utgåva.
Vad har du för version?

Jag fick en Kindle i present och känner mig oerhört otacksam som knappt använt den. Den är inte kompatibel med biblioteket och även om jag fått info om att det ska gå är det ingen som verkar veta fullt ut hur man gör och/eller är det en omständlig process.

Jag vill framförallt låna böcker, inte köpa. Amazon har förvisso ett medlemskap som gör att man kan ”hyra” böcker vilket är billigare än att köpa, men mig veterligen finns det inte i Sverige än.

Så, har funderingar på att sälja och köpa något som passar mina behov bättre.
 
Vad har du för version?

Jag fick en Kindle i present och känner mig oerhört otacksam som knappt använt den. Den är inte kompatibel med biblioteket och även om jag fått info om att det ska gå är det ingen som verkar veta fullt ut hur man gör och/eller är det en omständlig process.

Jag vill framförallt låna böcker, inte köpa. Amazon har förvisso ett medlemskap som gör att man kan ”hyra” böcker vilket är billigare än att köpa, men mig veterligen finns det inte i Sverige än.

Så, har funderingar på att sälja och köpa något som passar mina behov bättre.
Det finns instruktioner på Youtube, man måste ta bort copyrighten på filen. Det finns också instruktioner på hur man ändrar så att ens konto är registrerat i USA, där det finns. En kompis har det. Tog väl henne typ 15 sekunder att göra.
 
Vad har du för version?

Jag fick en Kindle i present och känner mig oerhört otacksam som knappt använt den. Den är inte kompatibel med biblioteket och även om jag fått info om att det ska gå är det ingen som verkar veta fullt ut hur man gör och/eller är det en omständlig process.

Jag vill framförallt låna böcker, inte köpa. Amazon har förvisso ett medlemskap som gör att man kan ”hyra” böcker vilket är billigare än att köpa, men mig veterligen finns det inte i Sverige än.

Så, har funderingar på att sälja och köpa något som passar mina behov bättre.


Jag har inte Kindle utan pocketbok touch HD. Den klarar väldigt många olika format och har även biblioteksstöd . Gjorde den till ett självklart val. Kommer köpa samma igen om jag behöver ny.
 
Jag har inte Kindle utan pocketbok touch HD. Den klarar väldigt många olika format och har även biblioteksstöd . Gjorde den till ett självklart val. Kommer köpa samma igen om jag behöver ny.
Den har jag också och upplever den som väldigt okomplicerad.
Och just nu är jag glad för läsplatta i allmänhet. Ska ut och resa och behöver inte redan nu bestämma vad jag vill läsa utan har ett gäng nedladdade böcker att välja på utan att det tar extra plats.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På senare tid har det börjat knastra nåt alldeles orimligt i min nacke. Ligger jag t.ex. på rygg med lite höjd kudde i sängen och ska...
2
Svar
27
· Visningar
2 292
IT & mobiler Jag vill önska mig en läsplatta i julklapp. Jag älskar egentligen riktiga böcker och har länge varit en motståndare, men fördelarna med...
Svar
8
· Visningar
653
Senast: escodobe
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 419
Senast: manda
·
Kropp & Själ Som de flesta här vet så har jag haft ett gäng hjärnskakningar + utbrändhet, så min hjärna samarbetar inte alltid med mig. Just nu...
Svar
12
· Visningar
885
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp