Bukefalos 28 år!

Lättare grimskaft till repgrimma

annaponny

Trådstartare
Jag letar efter ett lätt grimskaft då jag inte vill att det ska uppstå onödigt tryck över nacken när jag använder repgrimma. Någon som vet? :)
 
Sv: Lättare grimskaft till repgrimma

Gå till repbutik och välj ett vanligt rep i bekväm tyngd och låt bli att sätta dit hake.

Jag använder alltid rep med lite mer tyngd (utan att vara skittunga) just för att det är tydligare men jag har upplevt att det är haken som tynger ner repet mest. Sen beror det ju på tjockleken på repgrimman. Är det snören på 3 mm den är knuten av är det ju lite skarpare än om snörena är av mer "normaltjocklek" ca 6 mm. Hade repgrimman varit tunn hade det ju funnits behov av det så att säga och då är det klart att då hade jag förmodligen ändå behövt ett mer rejält rep.
 

Liknande trådar

Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 253
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
912
Senast: BernT
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 451
Senast: kurakosz
·
Hundhälsa Börjar med att säga att hunden är igenomkänd och röntgad i rygg, armbågar, höfter och handleder utan några förändringar som borde...
Svar
12
· Visningar
1 175
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp