Lättare sociala problem

AgentCarter

Trådstartare
I vintras hade jag och en vän ett bråk (sköttes helt på fb ofc) och har inte sett röken av varandra sedan dess.
Vilket är precis så jag vill ha det, personen i fråga är mest en energitjuv och det blev bäst så här.
Nu kommer vi dock vara på samma kalas och jag vill inte!
Mardrömsscenariot är två 1: Hen vill bli vän igen 2: Hen ställer till med en scen.
Bästa möjliga är väl att vi står i varsin ände av allt och ignorerar varandras existens. Jättelätt med gemensamma kompisar.
Vad ska man göra? Överväger att prata med den som håller i kalaset och se om det går att fixa så vi är där lite mer olika tider. Men jag vill helst slippa dra in henne i det.
 
Vill hon bli vän igen, säg bara lugnt ifrån att du inte är intresserad av mer vänskap efter bråket.
Ställer hon till med en scen så låt henne hållas, blir hon som skämmer ut sig själv. Frågar någon vad det handlar om så säg bara att ni blev osams och inte är vänner längre.
@Kethets
 
Är hen en sån person som skulle kunna ställa till en scen då?
Oftast brukar ju vuxna människor kunna hantera sånt utan större problem, menar jag. Det kanske märks att det är lite kyligt men värre än så brukar det oftast inte bli, är min uppfattning.

Hur stort kalas är det på ett ungefär? Är det typ 4 personer runt ett litet bord kanske det blir tydligare och mer störande för alla om ni två bara samexisterar så att säga, men är det lite större lär det inte vara nåt problem.
 
J
Vill hon bli vän igen, säg bara lugnt ifrån att du inte är intresserad av mer vänskap efter bråket.
Ställer hon till med en scen så låt henne hållas, blir hon som skämmer ut sig själv. Frågar någon vad det handlar om så säg bara att ni blev osams och inte är vänner längre.
@Kethets
Jo, så är det ju. Skulle kännas så dumt mot värdinnan bara.
 
Spontant tänker jag att så länge som du sköter det på ett vuxet sätt så bör ingen skugga falla över dig. Håll avstånd till individen och ignorera eventuella utspel, så borde du ha ditt på det torra. Att tala med värdinnan om att ni ska vara där på olika tider känns som att det bara skulle kunna förstora upp situationen - bättre att, om det nu skulle bli en scen, vara "the bigger person" och säga till din tidigare vän att du är där för att umgås med värdinnan+vänner, inte för att bråka.
 
Bara ignorera personen alt säg hej men inte mer. Vill personen bli din vän igen så säg som det är, hon är en energitjuv i ditt liv och att ni nog bäst går skiljda vägar. Vill sedan personen göra en stor scen av det hela hade jag valt att inte ge något gensvar, dels för att då skämmer han/hon ut sig och dels vill du ju inte ha skulden för att ha förstört din vänninas kalas, så kan ni ju skicka hem den andra personen som inte kan uppföra sig
 

Liknande trådar

Relationer Vänner, kompisar, familj, partner,släkt, hur lätt förlåter ni dem om de gör något som gör er osams? Jag anser att man för det mesta är...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 338
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 583
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 764
Senast: Pilot
·
Relationer Jag hade en bästa vän som jag lärde känna när jag var runt 20-21 år ungefär. Vi var nära vänner till förra sommaren, dvs i ca 13 år. Vår...
2
Svar
24
· Visningar
6 703
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp