Bukefalos 28 år!

Lättsaltade riskakor

Ainon

Trådstartare
Idag hade lill hunden levt om rejält hemma på förmiddagen (så går det om man inte idats göra annat än promenader de 3 senaste dagarna :o) och bla fått i sig lite riskakor som jag lämnat på soffbordet. Kanske totalt pressat i sig nästan 1 hel kaka (hund 2kg)

Det var lättsaltade riskakor, kan det vara farligt?

Jag var helt säker på att det var ofarligt (ris liksom :confused:) men han mår inte alltför prima nu på kvällen, har spytt upp hela dagens måltid...
 
Sv: Lättsaltade riskakor

Nej, ingen fara mer än att han kanske fått i sig för stora mängder och därför spyr för att magen är full.

När min hund gick på allergidiet var riskakor (naturella) det enda jag fick ge utöver maten, som godis, så visst kan hundar äta det utan problem.
 
Sv: Lättsaltade riskakor

Han mådde bra morgonen dagen efter :) Måste ha varit att magen fick en chock och de kanske svällde lite som du säger.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 944
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 946
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp