Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu åker jag "tack och lov" aldrig buss, men ska ta mig en ordentlig funderare till nästa gång.
Det var en konstig formulering - finns det nåt särskilt skäl?
Själv älskar jag när jag får möjlighet att åka buss eller tåg - kanske för att det är för sällan. Bälte en självklarhet. Helst skulle jag vilja att alla var lika noga , det är inget vidare om nån far iväg i bussen vid olycka, vare sig för den som vägrat bälte eller den som blir träffad.
Känns lite stressigtOm du reser på dig när bussen stannat (dvs inte börjar samla ihop grejer och sånt utan verkligen reser på dig), åker verkligen bussen då? Eller är du rädd att bussen ska åka? Jag har nämligen aldrig hört om det problemet, bara att den åker innan man hunnit sätta sig.
Varför? Det tar ju några sekunder för dörrarna att öppnas. Jag reser mig aldrig innan bussen stannat, är ändå vid dörrarna precis efter de öppnats.Känns lite stressigt![]()
Vi har fått sprillans nya bussar med väl fungerande rullbälten. De måste fungera när vi åker på motorvägen.Tyvärr verkar åtminstone våra bälten vara relativt korta och dåligt underhållna, men majoriteten av resenärerna vet inte om det
Den största vinsten med bältet är ju annars vid de små olyckorna. Då slipper man slå ut tänder eller bryta armar och ben. Dessutom så kastas man inte ur en vältande buss och hamnar under den. Man klarar inte att få en buss över sig. Då blir man helt platt.Jag började spänna fast mig efter att min dåvarande lokaltrafik var involverad i en dödsolycka, och nu gör jag det alltid när det finns bälten. Bälten hade inte räddat någon i den olyckan men det blev så uppenbart att shit happens även bussar
Vi har fått sprillans nya bussar med väl fungerande rullbälten. De måste fungera när vi åker på motorvägen.
Känns lite stressigt![]()
Den största vinsten med bältet är ju annars vid de små olyckorna. Då slipper man slå ut tänder eller bryta armar och ben. Dessutom så kastas man inte ur en vältande buss och hamnar under den. Man klarar inte att få en buss över sig. Då blir man helt platt.
Om du menar VDL Berkhof så är det vi.Är det ni som fått Setra?
Om du menar VDL Berkhof så är det vi.
De är absolut förfärliga på alla sätt och vis.
Bilden på sätena är från en sådan.
Vi har fått nya Scania ledvagnar också och de är helt underbara.