Laga läderskydd

Marbys

Trådstartare
Jag har ett par läderskydd med neoprenfodring. Dock har fodringen börjat lossna. Vad ska man limma med så att de fortfarande är mjuka och följsamma och inte blir stela?

Sv: Laga läderskydd

Jag undrar om det inte är bättre att sätta ett par stygn med stark tråd? Det kanske syns men det kommer ju iaf att hålla...
Prova med ett universallim som passar både tyg o skinn så borde det ju passa :)

LiquiSole. Använder jag till att limma ihop gummiboots med också. Det håller och blir inte stelt. Enda nackdelen är den långa torktiden.

Finns på många ställen där man säljer lim, jag brukar handla på macken. Funkar att laga täcken med också.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Elo
·
Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
377
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 318
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31