Laga på bästa sätt?

iNHALE

Trådstartare
Hur hade ni bäst gjort för att laga detta hålet? Det är 100% bomull och som ni ser rätt spretigt i kanterna så att bara helt sonika sy ihop det låter inte som en bra ide tycker jag.

Förbannade möss...

Hålet är ca 4 cm brett och 5-6 cm långt.

Foto0099.jpg

Foto0100.jpg

Sv: Laga på bästa sätt?

jag hade nog tagit garn och vävt ihop det för hand, dvs först sy traskanten, sen lagt många lodräta stygn rätt över hela hålet och sen tagit vågrätt och vävt ihop det.... ingen aning om hur jag ska förklara det ...

annars; sy traskanten, vik in den trasiga kanten lite, lägg en fleece bit på insidan och en på utsidan(ev i ett fint mönster?) och sy fast.

hade det varit ett fleece täcke så hade det varit super enkelt och bara slaktat en gammal filt skära ut ett hjärta och sy fast, men då det är ett svett/transport/sommar täcke så är det lite knepigt att få det fint.

Sv: Laga på bästa sätt?

Sicksacka runt kanten och sy på ett lagningsmärke med nån snygg logga på. Jag har kvar massor med lagningslappar med mina initialer på i nån krusidullig stil modell "släktvapen" från när jag var liten och hade sönder mina kläder jämt, kanon att laga saker med fortfarande :o:angel:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 940
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 666
Senast: Gabby_Ossi
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 033
Senast: Ajda
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten... 19 20 21
Svar
410
· Visningar
42 516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka