- Svar: 14
- Visningar: 1 200
Nu har regeringen gett Jordbruksverket i uppdrag att utreda om ett lagkrav att inga djur ska vara uppbundna hotar näringen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkar som om du har missat dom mest intelligenta inläggen på nätet om våra bönder och deras djur.Ja för all del. Låt det bli så svårt för svenska bönder så de inte kan ha djur. Det finns ju mjölk att köpa från andra länder!![]()
Människors okunskap om hur maten blir till är skrämmandeVerkar som om du har missat dom mest intelligenta inläggen på nätet om våra bönder och deras djur.
* Jag förstår inte varför man ska hålla på och ha kor när man kan få mjölk från mejeriet.
![]()
Man kanske skulle ha utrett frågan innan man la fram lagförslaget istället?![]()
Men frågan om lösgående har inget lagförslag än? Det står ju i artikeln att "Regeringen sköt frågan om lösgående på framtiden när den nya djurskyddslagen lades fram för lagrådet i våras." och "Därför vill regeringen att Jordbruksverket nu ska utreda vad som händer om ett krav införs och hur behovet av övergångsbestämmelser ser ut men även om det ska finnas undantag från kravet."
En bekant till mig jobbade ett tag på liknande en 4H-gård. Hon fick en gång knäcka ett ägg för att visa ett barn att äggen visst kom från hönan och inte från kyldisken på IcaMänniskors okunskap om hur maten blir till är skrämmande![]()
Verkar som om du har missat dom mest intelligenta inläggen på nätet om våra bönder och deras djur.
* Jag förstår inte varför man ska hålla på och ha kor när man kan få mjölk från mejeriet.
![]()
Jag tolkade det som att man "bröt ut" den delen av nya djurskyddslagen för att man inte då kunde/orkade/ville ta tag i just den sakfrågan då, och nu istället fått 5-i-12 panik.
Verkar som om du har missat dom mest intelligenta inläggen på nätet om våra bönder och deras djur.
![]()