Lagen om smällare?

C

ChristinA

Hur ligger det till egentligen?
Får man "okynnes"-smälla?
Det var någon lag som stiftades, ändrades den igen eller?
Eller måste det vara raketer och inte bara smällare?

Christin
 
hej, e inte säker men tror att det måste vara fyverkerier, inte bara smällare. ändå e det massa idioter som "tjuvsmäller", min pappa fick tinitus av en smällare å har haft det i 10år nu, å så här runt jul å nyår e de alltid många som håller på å smälla så han får va förskigt så det inte förvärras. förra året skulle han tex gå å ta ut pengar på bankomaten vid ett litet torg, vipps några småungar me en smällare på några tiometersavstånd :mad:.
kan inte folk visa lite respekt för varandra? för dom e d bara en smällare men för han kan de försämra hela livet.
 
Vid nyår får man släppa upp smällare.. Annars på året har jag för mig att man måste söka tillstånd..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 572
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 503
Senast: Myrten
·
Utrustning Skulle behöva laga ettbarnspolitiken täcken, var hittar jag de bästa laglapparna? Verkar smidigt att bara klistra på en lapp över hålen...
Svar
1
· Visningar
367
Hästvård Jag har en unghäst som lätt får lös avföring av stress, och symtomen kan därefter kvarstå en längre tid. Inga parasiter. Svarar bra på...
Svar
2
· Visningar
354
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp