Den ofrivilliga BARFaren

Liten uppdatering.

Tack @Elendil för tips om hjärta! Jag hittade i matuvaruaffären igår (det står inte vilket djur, men jag tror gris) och köpte ca 400 gram. När jag nu gjort i ordning mat för kommande veckan har jag ersatt en del av Oscar köttfärs (ej nöt, det är även fläsk och den har kalcium tillsatt) med motsvarande vikt i hjärta. Så hon får hon dagligen en liten portion hjärta med sin färs. Därtill är det daglig morot och grönsaksspill när det finns. Broccolistammar brukar vara mest populära.

Jag tänker ge nötbroskben ungefär 2 ggr/vecka och lite spannmål i form av en brödskiva då och då. Broskbenen är så stora att jag faktiskt tror att det bästa är att byta ut ett mål mot ben.

Kollar på vitaminer och de flesta tycks finnas i hennes kost. Men jag ska köpa lite mer inälvor och blanda färsen med och hon kanske även kan få äggula 1-2 ggr/vecka. Jag ska även kolla på fisk.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund är lätt överviktig och supersvår att hålla vikten på. Om fetthalten är över 12% smäller han upp i vikt på en gång. Förut gick...
Svar
17
· Visningar
2 237
Senast: YorkWann
·
Hundhälsa Har sökt i forumet, men inte riktigt hittat det jag söker, jag sitter fast i foderdjungeln.. Så.. Hjälp efterlyses :( Ger idag min hund...
2
Svar
20
· Visningar
1 691
Senast: Kadi
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 064
Senast: isafore
·
Hundhälsa Den 9 feb kommer första leveransen av fodax. Jag har beställt den röda, plus röd om jag inte minns helt fel. Iaf så tänkte jag ge det...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp