Lagen om smällare?

C

ChristinA

Hur ligger det till egentligen?
Får man "okynnes"-smälla?
Det var någon lag som stiftades, ändrades den igen eller?
Eller måste det vara raketer och inte bara smällare?

Christin
 
hej, e inte säker men tror att det måste vara fyverkerier, inte bara smällare. ändå e det massa idioter som "tjuvsmäller", min pappa fick tinitus av en smällare å har haft det i 10år nu, å så här runt jul å nyår e de alltid många som håller på å smälla så han får va förskigt så det inte förvärras. förra året skulle han tex gå å ta ut pengar på bankomaten vid ett litet torg, vipps några småungar me en smällare på några tiometersavstånd :mad:.
kan inte folk visa lite respekt för varandra? för dom e d bara en smällare men för han kan de försämra hela livet.
 
Vid nyår får man släppa upp smällare.. Annars på året har jag för mig att man måste söka tillstånd..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Gifar, snurrande bilder, saker som rör sig i en bild osv. Jag vet faktiskt inte vad det kallas men jag tänker att alla som har sociala...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 326
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 791
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 305
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 826
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp