Lägga ut bilder på facebook på andras hästar?

Sv: Lägga ut bilder på facebook på andras hästar?

Fast ärligt talat..det finns ju hästar överallt så VARFÖR skulle de bedriva detektivaqrbete efter en bild på FB?

Själv bryr jag mig inte ett dugg om mina hästar fotas & läggs ut på FB. Vilket har hänt.

Jag håller med dig. Jag tycker egentligen inte att man ska behöva motivera huruvida man vill ha bilder på sina hästar och gårdsnamn på nätet. Man kanske helt enkelt inte vill det och då tycker jag att folk ska kunna respektera det. Men, jag tycker att oavsett om man vill det eller inte så ska man faktiskt fråga ägaren till hästen förstås. Det är rent folkvett och jag tycker faktiskt att man kan ta sig den tiden.

Någon sa här tidigare att det inte är så troligt att någon dåre sitter på nätet och kollar på hästar och sen åker dit. Men hur kan du veta det? Egentligen? Visst, det är väl inte troligt men jag tror inte någon här har frågat en sådan galning hur de gör och hur de tänker när de åker ut till en gård och utnyttjar eller skär en häst. De tänker ju uppenbarligen inte som oss. Och i dessa tider där det ändå blir allt vanligare med grymheter mot hästar kan jag förstå att folk vill vara försiktiga med att koppla samman hästar och adresser/gårdsnamn. Och det är något jag tycker att man kan respektera, och det gör man lättast genom att helt enkelt fråga.

Fast ärligt talat..det finns ju hästar överallt så VARFÖR skulle de bedriva detektivaqrbete efter en bild på FB?

Själv bryr jag mig inte ett dugg om mina hästar fotas & läggs ut på FB. Vilket har hänt.

Som jag sa så gör de troligen inte det. Men jag tycker kort och gott att folk själva ska få avgöra om de vill att bilder på deras hästar ligger ute tillsammans med namnet på gården. Därför tycker jag att man ska fråga först. Jag tycker inte att det är särskilt mycket begärt.

jag ser ingen anledning, att någon annan ska sätta ut bilder på mina hästar på nätet, själv skulle jag inte ens komma på tanken, att sätta ut bilder på andras hästar utan att först fråga om lov.

Blir du skogstokig på allt du inte ser en anledning till?
Eller ligger det annat bakom?

Blir du skogstokig på allt du inte ser en anledning till?
Eller ligger det annat bakom?

Nej det blir jag inte, men mina hästar är mina hästar o vill jag att dessa visas på ex Fb så kan jag sätta ut bilder där på dom själv, men eftersom jag inte vill ha bilder på dom på FB så sätter jag inte ut några o vill då inte att andra gör det heller. Varför ska mina hästar visas på nätet mot min vilja?

Här på Buke har det många gånger diskuterats huruvida folk får sätta ut bilder på ex. "vanskötta" hästar eller inte o de flesta har varit överrens om att man inte sätter ut sånna bilder för att peka ut nån. Men eg har man ju rätt att göra det så länge du själv har tagit bilden, eller är det skillnad på o sätta ut bild på Buke el. FB?

Det är ju givetvis olika, men jag tycker bara det är trevligt att min extramatte lagt ut bilder på sig och min häst på facebook!

Däremot tyckte jag inte om när en ridlägerunge i stallet där min häst förut stod uppstallad, lägger ut bilder på min häst på nätet med "en miljon" sakfel! Det uppgavs att min häst var helt fel ras mm. Sådant irriterar mig! Ska man "använda" sig av andras hästar, se i allafall till att få det rätt! Att min häst dessutom tillskrevs att tillhöra en ras jag råkar tycka illa om (eller hur man uttrycker det) gjorde ju inte saken bättre!

Jag är bara nyfiken på varför du inte vill ha dina hästar på internet då jag har svårt att sätta mig in i det negativa. :)
Personligen så tycker jag det är skillnad på Facebook och Buke då man på FB ofta har gjort inställningarna så att endast vänner kan se bilderna, på Buke kan hela världen se dem och framför allt lättare hitta dem då det är i ett hästsammanhang.
Dock tycker jag bilder på vanvårdade hästar ska skickas in till de som har hand om djurskyddet och ingen annanstans.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 606
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 584
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag fick för en tid sedan en obotlig cancer och jag kommer inte leva så länge till. Man vet inte HUR länge för just nu får jag en... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
14 161
Senast: Tirnanoogh
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 936
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka