Sv: Lägga ut bilder på facebook på andras hästar?
Fast ärligt talat..det finns ju hästar överallt så VARFÖR skulle de bedriva detektivaqrbete efter en bild på FB?
Själv bryr jag mig inte ett dugg om mina hästar fotas & läggs ut på FB. Vilket har hänt.
Fast ärligt talat..det finns ju hästar överallt så VARFÖR skulle de bedriva detektivaqrbete efter en bild på FB?
Själv bryr jag mig inte ett dugg om mina hästar fotas & läggs ut på FB. Vilket har hänt.
Jag håller med dig. Jag tycker egentligen inte att man ska behöva motivera huruvida man vill ha bilder på sina hästar och gårdsnamn på nätet. Man kanske helt enkelt inte vill det och då tycker jag att folk ska kunna respektera det. Men, jag tycker att oavsett om man vill det eller inte så ska man faktiskt fråga ägaren till hästen förstås. Det är rent folkvett och jag tycker faktiskt att man kan ta sig den tiden.
Någon sa här tidigare att det inte är så troligt att någon dåre sitter på nätet och kollar på hästar och sen åker dit. Men hur kan du veta det? Egentligen? Visst, det är väl inte troligt men jag tror inte någon här har frågat en sådan galning hur de gör och hur de tänker när de åker ut till en gård och utnyttjar eller skär en häst. De tänker ju uppenbarligen inte som oss. Och i dessa tider där det ändå blir allt vanligare med grymheter mot hästar kan jag förstå att folk vill vara försiktiga med att koppla samman hästar och adresser/gårdsnamn. Och det är något jag tycker att man kan respektera, och det gör man lättast genom att helt enkelt fråga.