Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror ingen kallat TS för "löjlig", utan det man har fört fram är att fotografen/copyrightinnehavaren har laglig rätt att lägga ut bilderna utan att vare sig fråga eller be om lov.
Jag brukar snarare möta motsatt åsikt - att folk är stolta över sina hästar, om de inte har någon uppenbar anledning att vilja ha dem undangömda.
Har ingenting med löjlig eller taskig att göra, bara frågan vad man vill ha ut av tråden? Fakta eller medhåll?
Nej gårdens namn känns lite vanskligt att lägga ut. Sen det här med hästfotona, jag tror att hade hon bara frågat först hade jag nog inte reagerat på det. Men lägga ut 55-60 på andras hästar, då skulle iaf jag fråga om lov först. Inte för att jag skulle få för mig att göra det iof. Jag träffar henne imorgon, så då får jag prata med henne.
Fler åsikter, hur skulle ni reagera?
och som andra säger, gillar du inte att gårdsnamnet är publicerat kan du ju säga det TILL medryttaren bara?
Enligt fb´s användarvillkor får du inte lägga upp information som är identitetsbunden till någon annan, det vill säga just namn på gården där du bor och så vidare så länge du inte ber om lov.
När man lägger upp bilder och liknande på fb så äger de rättigheterna till bilderna och texter oavsett om du tar bort dem. Jag kan förstå din oro då man enligt mig måste få avgöra själv om man vill att ens som i detta fallet gårdsnamn ska finnas på internet eller ej, och jag anser att det var tankläst av henne men troligen inte gjort i ett felaktigt syfte. Men man måste alltid tänka på att internet når ut till alla, sådant som gårdens namn var nog dumt då det kan hamna i orätta händer. Men jag tycker du ska prata med henne.