Lagtävling. Vad gäller?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Nuchi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 089
N

Nuchi

Om man löst licens för en klubb och vill tävla lag med en annan klubb får man det då?

Sv: Lagtävling. Vad gäller?

I en del distrikt där det är "brist" på ryttare kan det vara tillåtet, men i de flesta distrikt är det bara tillåtet att tävla i lag för den klubb du löst licens för.

det beror på vad det är för lag. i lag-SM i fälttävlan både häst och ponny är det tex tillåtet att bilda allianser mellan klubbar.
men generellt sett i allsvenskor osv brukar det inte vara tillåtet.

Om man löst licens för en klubb och vill tävla lag med en annan klubb får man det då?

Har du löst licens för 2007 ? Annars är det fritt fram att byta varje år till annan klubb .
Man kan ansöka om att få byta klubb om det finns speciella skäl..
Men som sagt har du inte betalat in den nya licensen för i år så är det bara att byta klubb;)

Mvh Mia

Jao, förra året så tävlade jag i en annans klubb div 1-lag.
Det berodde på att "min" klubb inte hade något div 1-lag och den klubben som jag blev "utlånad" till saknade en ryttare i sitt lag.

Men det krävdes en lapp med underskrifter från tävlingsansvarig i båda klubbar och den skulle visas upp på varje deltävling samt finalen.

Vissa verkade vara lite förvirrade över detta, jag tävlade ju för min klubb i förklassen men för den andra i lagklassen ;)

Kastar in en fråga inom samma ämne...
Jag vet att det är tillåtet i både hoppning och dressyr för ponny att låna in en ryttare i elit och div 1 från en klubb som själv inte har lag... Det kan väl då inte gälla endast vissa distrikt eftersom elit arrangeras av förbundet...

Vad jag undrar är om det är samma regler för storhäst? vi skulle behöva låna in en ryttare till vårt div 1 lag..
nån som vet?

Har kollat där och hittar inget om detta.. men det kanske betyder att det inte finns någon sådan regel..:(

Jag vet att man kan göra allianser på lag-sm dressyr stor häst. Systemet är ju inte riktigt detsamma på stor häst/ponny, det finns ju ingen elitserie på stor häst tex.

tänkte främst på hopningen och där har man ju en elitserie... har mailat frågan till förbundet men inte fått något svar...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet introducerar en ny möjlighet för ryttare som vill testa på tävling utan att direkt behöva investera i en...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·
Samhälle Dvs sådana typer som gillar att delta på Strong viking, toughest och liknade tävlingar? Googlar jag kommer jag bara till själva... 2
Svar
28
· Visningar
1 837
Senast: escodobe
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 286
Senast: shebeen
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka