laktosfri mjölk?

• Katthälsa
  • Trådstartare Trådstartare Hogwartsexpressen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 8 768
Sv: laktosfri mjölk?

Det går alldeles utmärkt :)

Mina dricker vanlig mjölk och många katter tål det oxå utan problem.

åhå, jag har fått höra att det är aja-baja:crazy:

Måste vara nåt missförstånd.

Det är vanlig mjölk som kan vara aja-baja för en del. (opasterisörad tycks vara lättare för kattmagar, det är säkert därför myten kommer att alla katter älskar mjölk. Förr i tiden gick det).

Men laktosfri är alltså OK.

Min veterinär rekommenderade lite mindre pastöriserad mjölkdryck när min kisse drack dåligt. Hon tipsade om att ge kaffegrädde utspädd med vatten för att det är snällare mot magen.

Mina katter tål visserligen vanlig mjölk, jag ger dom aldrig det men dom snor av mig om jag lämnar ett mjölkglas obevakat ens en sekund :cool:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att...
Svar
9
· Visningar
537
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej, Efter en magnetkameraundersökning har det konstaterats att min katt har diskbråck/l7s1. Veterinären utgår från att det är en...
Svar
2
· Visningar
327
Senast: Sol
·
Katthälsa Min katt är en korsning ragdoll perser, och han är väldigt långhårig och fäller som bara den nu, jag borstar var och varannan dag men...
Svar
2
· Visningar
105
Senast: ufot
·
Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025