Laktosfri välling

Brandgul

Trådstartare
Finns det laktosfri välling och i så fall vad och vart?

Nu börjar vi ledsna på att aldrig sova på nätterna. Sonen verkar ha ont i magen. Att testa laktosfritt ett tag känns kanske som ett skott i luften, men knappast skadligt i alla fall. Det är ju inget problem att byta ut saker och ting förutom vällingen som ger mig huvudbry.

Sv: Laktosfri välling

Ska testa. Hård i magen har han aldrig varit så det ska väl fungera med majs.

Är det ovanligt att en tvååring aldrig bajsar lite hårdare? Alltid... fluffigt/löst.

Min tvååring bajsar aldrig hårt iaf. Om du menar korvar typ. Här är det allt från sörja till gegga :D

Mmm det är kanske inte helt ovanligt när jag tänker efter. Jag är trött och försöker tänka. Försöker alltså.

det är oftast komjölksprotein och inte laktos bebisar är allergiska mot. Eller gluten.

Hur som helst är nog majsvälling det som borde funka!

Jo jag var inne på mjölkprotein också. Men det är ju genast lite mer besvärligt. Jag greppar bara ett halmstår så här i mellandagarna innan allt börjar rulla på igen. Jag är inte intresserad av att gå till vår egen vårdcentral med en allmänläkare. Lite mer vill jag ha...

Finns en vällding som heter Enago som säljs i vanliga livsmedelsbutiker. Den är mjölkfri och således även laktosfri;).

Annars är "vuxenvällingen" gyllenmust mjölkfri och laktosfri. Om man vill ha något lite mer mättande, majsvälling och enagos välling är väl bara från 6 mån. Går även bra att blanda i lite gyllenmust för att få en "fastare" välling. Fick det tipset av vår dietist då Saga är mjölkallergisk.

Om jag inte minns helt fel så tror jag även att det finns någon variant på låglaktos välling, iallafall i våran ica butik.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 217
Senast: NilHe
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 761
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
13 065
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när... 2
Svar
33
· Visningar
2 668
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd