Lambourghini

M

Mithra

Är det någon annan som använt denna hingsten? Jag tog honom till ett av mina ston, och nu är den andra där med när det inte tagit sig med Ragazzo.
cry.png
skulle vara kul att höra om någon har fått föl efter honom i år, och hur de ser ut så här långt.
 
Senast ändrad av en moderator:
En i vårt stall har betäckt med honom, hon kom nyss hem och är inte ultraljudad än, men förhoppningsvis är hon ju dräktig.
 
jaha, då får man hoppas det blir något då, mitt ena sto är dräktig nu, 30 dygnet, den andra kom hem därifrån nu så det är bara att hålla tummarna
roflmao.png
 
Senast ändrad av en moderator:
vad fick dig att ändra dig?
banana.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har ett föl i efter honom och ett sto som är efter National Zenith XX - Ceylon i år. Det blev en svart hingst med bläs och fyra vita strumpor.
Samma sto är dräktigt igen med Lamborughini och ett sto till håller på att semineras med honom.

Hingstungen var såld redan innan han var född och väcker uppmärksamhet vart han kommer. Det är många som vill köpa honom trots att han redan är såld. Han har blivit väldigt lik sin pappa extriört men har samma teckning som Ganesco ungefär. Han är väldigt lätt i typen, kan ju bero på mamman och fullblodet i henne.
 
jaha, ja det kostar en del, vad tog du för hingst istället?
 
svart med bläs, det låter snyggt. då är det mycket fullblod i fölet då,
des att han lämnar mycket mörkt, svart, mörkbrunt, men han har ju både Bellini och Ganesco bakom sig,
ett av mina ston, har samma mamma som Bellini, Indra, hon är själv e Lambert....det ska bli kul att se vad det blir ...om det blir, en är dräktig, den andra ska iväg o kollas om en vecka, bägge med Lambourghini, , den andra ( som är för nära släkt med Lambourghini ) ska i morgon till antingen Nobell el Boccelli, har inte bestämt mig än
unsure.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Såg honom på hingstvisningen i våras och tyckte att han var riktigt snygg! Rörde sig bra även om han visades i lite övertempo. Dessutom tyckte jag mycket om Bellini!
 
Såg honom på hingstvisningen i våras och tyckte att han var riktigt snygg! Rörde sig bra även om han visades i lite övertempo. Dessutom tyckte jag mycket om Bellini!
 
Jag har fått ett stoföl. Hon har bläs och kommer att bli mörkbrun och vad jag ser nu så har hon inga andra tecken. Har betäckt om med honom iår igen.
love.png
 
Senast ändrad av en moderator:
vad kul, ska du visa henne på fölvisningen? det ska bli kul att se hur fölen ser ut
 
Jag funderar på att visa henne. Men har inte riktigt bestämt mig ännu.
 
Japp efter en hel del velande fram och tillbaka blev det Lambourghini. Vi missade förra brunsten och kom in för sent, men på fredag blir det 17dagars koll. Jag håller tummarna. Det blir stoets sista föl så jag hoppas att det har tagit sig (hon har iofs alltid tagit sig på första även med hingstar med dåligt sperma men man kan ju aldrig vara säker)...
Elise skickade en video på honom och han ser väldigt trevlig ut (gillade dock inte att han gnisslade tänder hela tiden när killen red honom). Men annars verkar det vara en fin hingst med mycket utstrålning. Jättekul att så många är nöjda med sina avkommor.
//Susanne
 
ja just det, jag fick oxå den videon, undrade vad det var för ljud, en del hingstar o vallacker låter ju , var det tänderna? huu. då håller jag tummarna på fredag,mitt ena sto ska dit på måndag, 40 dygnet, den andra ska dit om en vecka på 16e. hur gammalt är ditt sto, eftersom du sa att det var hennes sista föl?
cool.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag tror att det var tänderna i alla fall. Jag gissade först på sadeln, men när jag sett filmen ngra gånger så lutar jag mera åt tänderna. Han går ju också och piskar med svansen. När han inte går på kandar hörs ju inte heller detta ljud...

Stoet (som inte är mitt, jag bara prenumererar på några av hennes föl
wink.png
) är född -85. Hon har haft föl -90S,91S,92H,01S & 03S. Men det syns att det tar henne längre tid att åtehämta sig efter varje gång och nu börjar hon se lite gammal ut så det får räcka så. (Hon är helt fräsh för övrigt) Förhoppningsvis så blir detta sista också ett stoföl som kan föra släkten vidare (det blir 5e generationen ston på gården).

MVH Susanne
 
Senast ändrad av en moderator:
ja jag lade märke till det, att de visade honom på kandar trotts att han är så ung. Lite synd! Har hört att Bellini lämnar hästar som är lite jobbiga i munnen att rida, men vet inte själv. Mitt ena sto är också född 1984, fast hon har inte haft föl sedan 1999, hon har tävlat efter det och ska nu pensioneras med föl
blush.png
). Det andra stoet som var hos Lambourghini är en avkomma till henne f 96 så det är hennes första. Det tredje stoet är f 1982, och har samma mamma som Bellini så hon är ju fär nära läkt med lambourghini, hon ska åka till Boccelli i kväll, det blir hennes sista, hon har föl i år med e San Quintero. Du får berätta hur det går på fredag!
banana.gif
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Habina
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Teilani
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
25 602
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp