Lämna sambon. Vad händer med sonen?

Mirre

Trådstartare
Tänker flytta ifrån sambon då det inte funkar längre och han vägrar både lyssna och förstå. Jag vill såklart att sonen flyttar med mig och det är jag som har kontakt med dags, bvc osv. Jag sköter allt sådant.

Dock vet jag att han kommer tjafsa om det.
Men han jobbar hela tiden, kommer troligen att jobba både dgr, kvällar och nätter längre fram. Dessutom sover han halva dagarna så fort han är ledig.

Kontaktar man soc eller vad gör man?

Sv: Lämna sambon. Vad händer med sonen?

Om ni har gemensam vårdnad så kan du ansöka om enskild, soc hjälper dig.
Fast det är önskvärt att man även efter en separation har gemensam vårdnad o kommer överens om hur barnet skall uppfostras o umgängesrätt o dyl.

mvh

Du kan kontakta både soc å familjerätten å du vet att vi finns här glömm ALDRIG det

Prata med sambon först och främst kanske tycker han att lösningen du vill ha är ok.
Sonen har ju rätt att träffa sin pappa och hur det upplägget blir beror ju dels på hur gammal han är men också vad ni kommer överens om.

Kan ni inte komma överens så kontakta familjerätten så hjälper de er att lägga upp umgänget.

Fast gemensam vårdnad har väl inget med boendet egentligen att göra.

Bara för att man har gemensam vårdnad så betyder inte det att barnet ska bo ( per automatik ) lika mycket hos båda föräldrarna.

Växelvis boende är väl Ts barn för liten för har jag för mig..

Försök komma överrens med sambon om hur ni ska lösa det så det blir bäst för Isak. Det borde han ju förstå. Familjerätten kan hjälpa er.

Du kan adda mig på msn om du känner för att babbla av dig, då jag har gått igenom liknande.

Har försökt och prata med honom men han vägrar lyssna.
Känner mig just nu som någon extramorsa åt honom bara, inte som att han
faktiskt vill ha mig. För att han helt enkelt älskar mig och är kär i mig.

Izamoon: Ni är guld! :bow:

Senast ändrad:

Jag vill EG inte lämna honom men jag ser ingen annan lösning.:(

Har din sambo sagt något om att du vill lämna honom? Eller sätter han sig på tvären? Prövat skriva hur du känner om han inte lyssnar?

Ja har prövat skriva, prata, böna och be.
Inget händer. Visst det går att prata nu utan att vi gapar på varandra men han lyssnar inte alls. Allt jag säger vänder han emot mig.
Känns bara så hopplöst allting.

Ni har haft problem ett tag och du mår ju uppenbarligen dåligt av det. Jag är inte den som rekommenderar fölk att bryta upp med varandra, men det är kanske något som behövs göras? Om han vägrar lyssna hur du än vrider och vänder på det menar jag.

Det kommer att gå bra med Isak, han är ju såpass liten än, han förstår ju inte riktigt ännu.

Det bästa vore om ni fick komma till familjerätten (men din sambo måste ju godkänna det) och komma överrens om en lösning där.

Gemensam eller enskild vårdnad spelar ju ingen större roll egentligen, det är ju ni som kommer överrens om vilka dagar osv.

Jag tvärvägrar varannan vecka t.ex. Tycker det är för lång tid emellan, så vi kör med var 3-4 dag.

Du vet int alls vad han vill då? Vill han bli ensam? Vill han ta konsekvenserna över det han gör?

*KL*

hallå lugn, lugn lugn...

Detta går de festa igenom.

sätt ner foten, säg att ni flyttar. säg att ni måste komminicera och mötas på vägen. ta hjälp av familjerådgivning. detta är förmodligen fasen de flesta med småbarn går igenom. det går ta sig igenom om båda har viljan.

åk till familjen ett par dagar och fundera.

Har försökt och prata med honom men han vägrar lyssna.
Känner mig just nu som någon extramorsa åt honom bara, inte som att han
faktiskt vill ha mig. För att han helt enkelt älskar mig och är kär i mig.

Izamoon: Ni är guld! :bow:

Jag har varit där med:(
När flytten var ett faktum och jag återigen sa till barnens pappa att jag flyttar den och den datumen så sa han -tar du med dej diskmaskinen och micron? :crazy:
Inte ett ord om barnen utan han tog för givet att jag skulle fortsätta ta hand om dem vilket jag ju givetvis gjorde.

Jag kände mej också som en mamma åt honom, jag sa till honom att jag gärna tar hand om de barn jag har fött själv, men den store, som är äldre än mej får klara sig själv hädanefter. Han svarade hmmm:grin:

Skickar dej massor av peppkramar, ljuset finns! Det är bara mörkt just nu.

Jag har sagt att vi flyttar, tom börjat packa.
Det blev bra, ett tag. Men ja ett tag som sagt.

Tomma hot ändrar sällan på ett beteende tyvärr ( hot öht fungerar sällan )

Du sa att du skulle flytta, men flyttade aldrig.

Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa för både dig och din son, vi finns här på buke om du behöver skriva av dig :)

Nej kanske skulle man gjort det då men då pratade vi om det och det kändes som att vi faktiskt kom någon vart med det. Att det blev bättre mellan oss. Ett tag var det bättre också

OM ni skall komma någon vart med ert liv så måste ni prata med varandra som vuxna människor.

Hur vill HAN ha det ? Hur vill Du ha det ?

Mitt intryck är att han har varit väldigt litet delaktig i ert barn, kanske vore det bra om han var pappaledig och du jobbade ? Då kommer han från jobbet och ffa så får han taq ansvar hemma och känna att han har en "funktion". Jag tycker det verkar som om han flyr till jobb som det är nu.

Jo jag vet men hur pratar man med någon som helt vägrar lyssna?
Jag kommer att flytta ifrån honom. Men det blir gångavstånd härifrån.

Men vem ska man vända sig till angående sonen?
Hittar ingenting på nätet annat än lagar och bestämmelser och en massa broschyrer

Senast ändrad:

Kolla på kommunens hemsida kanske, så kan du nog ringa till familjedelen, så kan de guida dig vidare.
Tråkigt, hoppas det bara är tillfälligt, att han vaknar upp om ni faktiskt flyttar! Lycka till! Styrkekramar!

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 208
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Bullen22
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han... 2
Svar
20
· Visningar
1 428
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka