Lämna sambon. Vad händer med sonen?

Sv: Lämna sambon. Vad händer med sonen?

Vad menar du ?

Fortfarande är det ju lagar och bestämmelser som styr.

ja det hoppas jag också för idag flyttar vi:eek:
Åtminstone tillfälligt för att se om vi verkligen betyder något alls.
Det är jobbigt nu, hunden lär avlivas osv, men det betyder inte att jag tar mer skit för det.

har ni ens funderat på familjerådgivning? för din sons skull så måste du tänka rationellt och NI måste göra allt för att det ska funka... för er sons skull.

jag får känslan av att du mest är asförbannad nu (vilket är förstårligt) och att du inte tänker särskillt rationellt. stanna upp ett tag och fundera på en lösning.

Jag förstår inte riktigt hur du menar när du frågar vilka du ska kontakta om sonen.

Först och främst kommer ni föräldrar överens om hur ni vill ha det. Jag är separerad och vi har aldrig blandat in utomstående utan löst både umgänge och underhåll själva.

Hennes sambo vill ju inte lösa det. Han vägrar prata och vägrar lyssna. Så vad ska hon göra? Stanna och må ännu sämre än vad hon redan gör? Hon har försökt komma med lösningar men han bara viftar bort dom.

Ja, hon tänker på sonen. Hennes son mår ju inte bra av detta heller. Detta betyder väl inte att hennes son inte ska få träffa sin pappa? Han kan ju komma dit dom är?
Nu kan ju pappan få sig en tankeställare om vad han egentligen vill.

men jag har aldrig påstått att det situationen är bra för sonen som den är nu. jag vet inte heller hur TS har försökt lösa problemet eftersom jag inte känner henne. Det enda jag kan se är vad hon skrivit i den här tråden och det är att hon försökt prata med honom, inget om huruvida hon föreslagit familjerådgivning.

Jag får iaf uppfattningen om att TS är väldigt upprörd för tillfälligt (vilket kanske är förstårlig) men för barnens skull i sådana här lägen så måste man stanna upp, ta ett par djupa andetag och se vad man har för möjligheter innan man panikartat bryter upp för att försöka visa vart skåpet ska stå. Jag har sett förhållanden då tjejen gjort så i tron om att hon bara ska visa vart skåpet skulle stå och att det sedan skulle bli så bra. Killen i sin tur trodde att det var som hon sa, att det var slut, och gick vidare och startade ett nytt liv väldigt snabbt. Jag anser bara att det är viktigt att man stannar upp och verkligen tänker till och resonerar i sina beslut kring en separation och inte handlar i ilska. Det är dock inte samma sak som att TS gjort det, men var uppfattningen jag fick, men TS får gärna rätta mig.

drar upp en "´gammal" tråd, men jag kom till att tänka på dig idag !
har följt dina trådar i tystnad men med medkänsla och jag undrar hur det går för dig och din son? löser det sig? och hur går det med hunden?

peppskrams!

Sonen är hos sin pappa varannan helg.
Vi är kompisar och så får vi se vad som händer längre fram.
Men det är mycket som skulle behöva redas ut så får se om vi lyckas med det

Det går iallafall framåt. Att ni har flyttat behöver ju inte betyda att ni har gjort slut. Ni behövde säkert bara en paus.:)

Finns på msn;), bara att gnälla av!

*kram*

:banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 208
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Bullen22
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han... 2
Svar
20
· Visningar
1 428
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka