Sv: Lämna sambon. Vad händer med sonen?
men jag har aldrig påstått att det situationen är bra för sonen som den är nu. jag vet inte heller hur TS har försökt lösa problemet eftersom jag inte känner henne. Det enda jag kan se är vad hon skrivit i den här tråden och det är att hon försökt prata med honom, inget om huruvida hon föreslagit familjerådgivning.
Jag får iaf uppfattningen om att TS är väldigt upprörd för tillfälligt (vilket kanske är förstårlig) men för barnens skull i sådana här lägen så måste man stanna upp, ta ett par djupa andetag och se vad man har för möjligheter innan man panikartat bryter upp för att försöka visa vart skåpet ska stå. Jag har sett förhållanden då tjejen gjort så i tron om att hon bara ska visa vart skåpet skulle stå och att det sedan skulle bli så bra. Killen i sin tur trodde att det var som hon sa, att det var slut, och gick vidare och startade ett nytt liv väldigt snabbt. Jag anser bara att det är viktigt att man stannar upp och verkligen tänker till och resonerar i sina beslut kring en separation och inte handlar i ilska. Det är dock inte samma sak som att TS gjort det, men var uppfattningen jag fick, men TS får gärna rätta mig.