ländkotor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare B1an
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 228
B

B1an

Araber har ju färre ländkotor än andra hästar. Nu minns jag inte hur många men iallfall, om man korsar en arab med en annan ras hur många ländkotor får då fölet?? Hur många ländkotor har t.ex. angloaraber? De är väl korsningar mellan araber och engelska fullblod?? Och hur många ländkotor får en häst som är korsad mellan en arab och en arabkorsning?? :crazy:

Det är inte ALLA araber som har färre ländkotor, men jag vet inte någon procentuell fördelning eller ens varför inte alla har det!?

'Spela roll'.. men att korsa med annan ras ger definitivt inte färre ländkotor till avkomman, även om moder- /eller fader har det, endast 100%-iga araber KAN ha färre ländkotor!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 982
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 932
Senast: Dentaku
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka