Landsail däck- bu eller bä

Elise4321

Trådstartare
Behöver köpa nya däck och har kollat på Landsail. Har aldrig hört talas om dom förut. Någon som har erfarenhet 😅😁
 
Hade det varit jag skulle jag ringt, eller knatat in, till första bästa större däckfirma och frågat.

Om väldigt få känner till märket skulle det fått mig att backa...

Plus att jag hittade detta...
 
Jag har Landsail på just nu, de följde med bilen när jag köpte den i vintras. Jag har inte haft några problem i snön i vinter, med min lilla, lätta bil. På is har de inte varit lika bra, men jämförelsen med förra bilen som var två år gammal, fyrhjulsdriven och topputrustad är också lite orättvis mot min nuvarande 15 år gamla småbil.

Det finns ju flera modeller, så man får väl kolla med just den man tänker sig. Märket finns överallt där jag kollat, så det är ju inget suspekt så sett.

För egen del hade jag ändå lagt den dryga tusenlappen det skiljer till en uppsättning topptestade däck till min bil om jag köpt nya. Framförallt när det gäller vinterdäck.
 
Det följde med Landsail vinterdäck (yeah well) med vår Sharan när vi köpte den i höstas. Bara några år gamla men förmodligen de sämsta vinterdäck jag kört på. Bytte till en uppsättning begagnade lika gamla Pirelli Zero, skillnaden var som natt och dag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 120
Senast: Hajfisk
·
Fordon Är det nån idé sälja vinterhjul nu? Är stora 19 tums däck och fälg. Dubbar. Vi byter bil i september och får nya hjul då så behöver inte...
Svar
12
· Visningar
1 026
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 734
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 327
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp