Lång låg manke, kort anläggningsyta, HJÄLP!!

lejnun

Trådstartare
Har köpt ny häst och har sadelproblem. Han har manke med bredd på, den är låg och ganska lång, ryggen är relativt rak, det blir en liten vinkel "uppåt" där manken slutar, som gör att jag tänkte på kieffersadel. Anläggningsytan efter manken är kort. Hästen i sig är av ädlare modell och 164 cm, 7 år och omusklad. Han hatar min Dominus xw hoppsadel, Prestige doge 35 (nystoppad) dressyr funkar med polypad och antiglidpad, med andra uderlägg hasar den bort mot länden och då blir han väldigt ledsen. Han tyckte inte om Tekna hopp, men när jag provred honom fungerade en Tekna 31 dressyr och nån variant av kieffer. Han är inte heller nöjd med prestige golden star 34 som såg ut att ligga bra. Har nu lagt på en kieffer competition MW och den ligger i bakvikt. Prestige versaille 33 var för smal men låg stadigt, kom inte fram över manken.

Kära hästmänniskor hjälp mig i sadeldjungeln!! är främst ute efter en hoppsadel.
 

Liknande trådar

Utrustning Världens vanligaste tråd här men har verkligen trasslat in mig totalt i sadeldjungeln!! Letar dressyrsadel Har en häst med superrörliga...
Svar
1
· Visningar
1 065
Senast: Aquakatt
·
Utrustning Bomvinkeln är ca 105-110 grader. Han är i dagsläget urgröpt vid sidorna av manken, så någon form av padd under kommer jag behöva i...
Svar
2
· Visningar
1 339
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
2 847
Senast: DrT
·
Utrustning Förra gången gav jag upp och det slutade med bomlöst vilket hästen går super i men fröken blir lite väl lätt i fötterna ibland och jag...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Io
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp