Desperat hjälp

lett

Trådstartare
Världens vanligaste tråd här men har verkligen trasslat in mig totalt i sadeldjungeln!! Letar dressyrsadel

Har en häst med superrörliga bogar, rejäl manke, mestadels rak men något överbyggd, takformad och allt som allt max 40 cm i anläggningsyta. 88 grader i bomvinkel.

(Har kollat med tre olika sadelprovare om att komma ut men alla har bara 15-20 sadlar i lager så jag vill veta vem som tycks ha flest troliga sadlar!)

Jag har själv ganska korta ben och är allmänt liten så vill gärna ha en 16.5 med inte alltför långa kåpor. Gärna djup sits dock.

Jag har testat följande sadlar redan
Kieffer "norbert" - för framskuren och lite för branta bossor (vikt mest på utsidan av bossorna)

Passier gilbert - för lång och för branta bossor (bara utsidan här med)

Ordo equester venus- Låg bra längs med ryggen men klämde bogarna

Ordeo e romulus (hopp) - bakvikt och för framskuren

Ergo x2 hopp- jättebra längs med ryggen men ingen mankfrihet (fick knappt in ett finger efter ridtur)

Tekna aline dressyr - låg bra längs med ryggen när han stod stilla men glappade lite bak och klämde bogen.


Uppskattar alla tips.
 

Liknande trådar

Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 347
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag har fastnat i sadeldjungeln och skulle behöva lite nya idéer och tankar! :) Söker en hoppsadel, som är relativt kort och rak, med...
Svar
0
· Visningar
886
Senast: Akleian
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 147
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp