Lång man - måste man knoppa ändå?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Kharachi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 994
Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kharachi

Sköter en arab som ja ska börja tävla dressyr med och hon börjar få lång fin man nu (om hon inte tappar den igen :eek: )
Hur gör jag med manen på tävling då? Får ja ha den "utsläppt" ellet måste man fläta upp den??

Vet ju att ryckta manar inte behöver knoppas, halsen syns ju ändå? Visst manen täcker inte hela halsen på henne...

Sv: Lång man - måste man knoppa ändå?

Man kan ju göra en "ardennerfläta" (heter det så?) dvs en fläta längs med mankammen.

Svårt att förklara, men det är väl som en halvt inbakad. :D

Syrran gör det på sin arab när hennes ridelev ska tävla.

Det finns en knopp-tråd redan...se fula knoppar-inga knoppar...där får du svar och tips.

Men varför vill du inte knoppa?
Alla hästar ser bättre ut knoppade tycker jag! Speciellt på tävling.

Jag tycker att du ska göra en ponnyfläta/ardennerfläta(eller vad man nu vill kalla det:p Det hade jag på min pålla(arab) när vi tävlade:bow: Ser ut ungefär såhär:

Annars kan du göra som tofsar som du sätter ihop med varandra(mycket enklare:D ) Ser ut ungefär såhär:

Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 985
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 390
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka