Lång transport

Centaur

Trådstartare
Vill gärna ha lite tips på rymliga transporter. Har nu en helt ny Gaupen (ungefär samma som VV), och den är väl helt okej, men hästen är stoor och dessutom ganska så svårlastad. Det är svårt att få med bakbenen inn i transporten.... :smirk: Har för mig att det skulle gå lättare om transporten var rymligare. Så kom med lite tips och ideer!! :)

Sv: Lång transport

Fautras transporter är ganska rymliga

Visserligen behöver man ganska stor plånbok, men det är ju riktigt bra transporter som håller länge. Du får dessutom riktigt bra betalt om du vill sälja den sedan, de begagnade går som glass i solsken :-)

Okej, tack! Nån som vet hur dom andra "nya" är, t.ex. Böckmann, Ifor Williams, Cheval etc?

De flesta EU-släpen (Böckmann, Saris, Christ mfl) har en innerlängd på 3 m eller mer (VV har 286 cm). Kolla på bredd och höjd också, där skiljer det ännu mer till EU-släpens fördel.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 844
Senast: Murray
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något... 2
Svar
24
· Visningar
2 015
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 967
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår