Transportdjungeln

Tack! Funderar på hur de står sig över tid och om det är något på de äldre modellerna som man ska se upp med speciellt.
Jag gissar att de generellt står sig väldigt väl i o m materialet och ur de är byggda utan ramp osv. Golvet är ju nåt special med livstidsgaranti på. Man kanske får smörja lite gångjärn på sin höjd eller byta gummimatta 😁.
 
Jag sålde mitt från 2008 i år, dansade igenom besiktningen varje gång. Inga problem alls. Stod utomhus året runt. Det enda tråkiga var att det blev matt i lacken.
Hade aldrig sålt det om det inte var för att nya hästen inte fixar vanlig transport.
Säger samma om vårt från 2011. Det är extremt välanvänt men står sig bra och är aldrig några problem i besiktning osv. Släpverkstan säger att begagnatvärdet inte är långt från vad vi gav för det nytt för tolv år sen! Däremot är färgen matt, det ser lite trist ut.
 
Jag har ett äldre Fautras Promax, får alltid kommentarer på besiktningen om att det är både välbyggt och i fint skick. Har också alltid stått ute Utan mer underhåll än en tvätt ibland och service av bromsarna. När jag byter bil är jag lite sugen på ett Oblic i stället just för att kunna få till rymlig sadelkammare också men annars är jag väldigt nöjd med det.
 
Jag gissar att de generellt står sig väldigt väl i o m materialet och ur de är byggda utan ramp osv. Golvet är ju nåt special med livstidsgaranti på. Man kanske får smörja lite gångjärn på sin höjd eller byta gummimatta 😁.
Att tänka på är att om man läser det finstilta så gäller Fautras golvgaranti bara om släpet är servat hos auktoriserat serviceställe årligen och det finns papper på det. Sen har jag aldrig hört om någon som faktiskt behövt använda garantin.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 340
Senast: Mimmimamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp