Långa bilturer!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Platespotting

"Platespotting är en lek där man letar efter en bil vars registreringsnummer slutar med siffrorna 001 (i de fall registreringsnumret består av tre siffror, som till exempel i Sverige, Estland, Finland, Litauen och delar av USA). När man har sett denna får man sedan vidare och letar efter en bil med en registreringsskylt som slutar på 002. Leken fortsätter till man når 999."
Den leken ska vi testa :) värkar väldigt kul!

Räkna bilar! Alla i bilen har ett varsitt märke, t.ex Audi, Saab etc. Man får poäng för varje gång man ser märket. :) Om man vill göra det svårare kan man ha en färg också, t.ex grön Volvo.

Varning! Börja INTE med platespotting... blir mest bara stressande iom att man ska se dem i ordning, och en 6-timmarsresa är ingenting jämfört med den tid det tar att "bli klar". Ex: jag pendlade 50mil/vecka i 1½ år, kom till 150 innan jag tvingade mig själv att sluta. Var väl inte helt trafiksäkert heller iom att jag oftast körde...

Tipsen: mobilspel, film, serier, ljudbok, vanlig bok, handarbete, billeken (den blir man ju "klar" med iom att resan är slut :) ), filosofera och fantisera, umgås med de andra i bilen?

Varning! Börja INTE med platespotting... blir mest bara stressande iom att man ska se dem i ordning, och en 6-timmarsresa är ingenting jämfört med den tid det tar att "bli klar"
Ja, det verkar helt klart stressande!

Här i Spanien finns det ett vinföretag som monterat upp sin logga, en jättetjur, nära de stora vägarna över hela landet. Vi tävlar alltid om att se flest, jag och sambon, men GUD vad stressande det är - kan knappt slappna av för att jag letar tjurar hela tiden. Bra tidsfördriv dock!

osborne_bull_silhouette.jpg

Liknande trådar

Fritid Vi ska åka till Åre i sommar och vill rida på islandshäst. Gärna i fjällmiljö. Har någon tips om en bra aktör i området? Har bil och kan...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: nyttnick
·
Fritid En kompis och jag har funderat över att åka till Köpenhamn i sommar, men skulle gärna bo lite utanför och gärna vid någon strand. Någon...
Svar
12
· Visningar
452
Senast: Karfitsa
·
Fritid Föräldrarna fyller jämnt och vill åka på solsemester. Jag som inte står ut mer än 1 eller max 2 dagar på stranden undrar om någon har...
Svar
5
· Visningar
532
Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V