Långa, smala ridbyxor

R

rare

Skulle behöva lite tips på ridbyxor som är extra långa i benen, och gärna smalare i modellen. Har grymt svårt att hitta ridbyxor som sitter bra, senast inköpta är ett par PIKEUR Cindy, satt perfekt i afffären och det är väääldigt sköna. Tyvärr har di blívit alldeles för stora i midjan och att rida med skärp är det obekvämaste jag vet!
Visst måste det väl finnas många ryttare därute som ä långa som mig(runt 175-180cm) och smala(har ca 25-26 på jeans). Snälla dela med er av era ridbyxerfarenheter;):bump:
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

Jag har nyss köpt Domino ifrån Börjes, jag är 1,76 och benen på dom ridbyxorna går ända ner till fotknölen på mig. Jag är inte lika smal som du :cool: men ganska smal...Fick rådet här på Buke att köpa en storlek över det vanliga, för att dom ridbyxorna är små i storlekarna.

Tycker dom är väldigt sköna o sitter riktigt fint, känns som tights nästan.

Och billiga är dom också!! :banana:
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

Jag har också köpt Domino från Börjes (och en storlek större än vanligt) men mina är inte långa i benen utan tvärtom. De går knappt att knäppa eftersom de slutar en bit upp på vaden. Jag är också 176 cm lång och långbent.
Jag vill också ´höra tips om ridbyxor med längre ben för det är jättesvårt att hitta när man är "älg".
Till TS: Har ett par Mountin Horse med extra långa ben. De är otroligt sköna.
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

Tycker cavallo med extra långa ben är smalare i midjan än vad pikeur är, så dessa borde funka. Fast pikeur strl 36 med extra långa ben passar ganska bra på mig, dock gör ju modellen på byxa att de åker ner lite grann, är ju låga i midjan!

Men som andra nämnt tidigare, börjes ridbyxa Domino...har ett par i manchester i strl 36 som jag köpte för 90 spänn:banana:, de är superlånga i benen och sitter helt perfekt, jättesköna att rida i också:)är själv 175 så behöver också långa ridbyxor.
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

Jag vet hur du känner, har exakt samma problem. Antingen sitter dom perfekt, men är för korta, eller så är dom perfekt i längden, men är typ 10 strlk för stora i midjan :crazy:
Ja har hittat ett märke som passar mig jättebra - back2back strlk 176. Typ dom ända ja hittat som passar mej bra.
Har provat massa pikeur-ridbyxor, men hittar inga som passar. Tack för tipset om CINDY, såna ska ja absolut prova :D
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

Var kan man köpa alla dessa ridbyxor då?

Inte domino för det är b*rjes det vet jag...

Men dom andra.. är själv 180 cm stl: 29 i jeans.. Men har otroligt breda höfter:eek: och smala ben och LÅNGA.. ridbyxor till min verkar inte existera.. :o
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

jag tycker cindy är betydligt vidare i midjan än modellerna med hög midja. prova lugana i stl 72?
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

Jag har också köpt Domino från Börjes (och en storlek större än vanligt) men mina är inte långa i benen utan tvärtom. De går knappt att knäppa eftersom de slutar en bit upp på vaden. Jag är också 176 cm lång och långbent.
Jag vill också ´höra tips om ridbyxor med längre ben för det är jättesvårt att hitta när man är "älg".
Till TS: Har ett par Mountin Horse med extra långa ben. De är otroligt sköna.

Va konstigt! :eek: Att vi är exakt samma längd och upplever dom så olika. Vilka har du? Jag har de enfärgade, helskodda.
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

Jag har oxå från Domino från börjes och mina är inte långa! är lika lång som dig!
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

Men vad gör det att dom är korta i benen egentligen? :p
Vissa av mina ridbyxor slutar nästan en dm över fotknölen men dom passar perfekt i övrigt?
Man har ju alltid stövlar eller chaps eller iallafall höga strumpor. :D
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

En dm ovanför forknölen går väl att leva med, men mitt på vaden är inte vidare bekvämt...
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

Jag vet hur du känner, har exakt samma problem. Antingen sitter dom perfekt, men är för korta, eller så är dom perfekt i längden, men är typ 10 strlk för stora i midjan :crazy:
Ja har hittat ett märke som passar mig jättebra - back2back strlk 176. Typ dom ända ja hittat som passar mej bra.
Har provat massa pikeur-ridbyxor, men hittar inga som passar. Tack för tipset om CINDY, såna ska ja absolut prova :D

Back2Back och cavallo finns på de flesta ridsportbutiker eller nätbutiker, bla sharpman har dessa, och även pikeurs alla modeller!
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

Det är ju äckligt om de är för korta i benen och hamnar mitt på vaden:pdet värsta jag vet!
 
Sv: Långa, smala ridbyxor

Ja okej, mitt på vaden låter inte så mysigt. :p
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som är långa (175 cm+) vilka ridbyxor passar er bäst? Vilket märke/modell och vart köpte ni dem?🤨 Själv är jag runt 180 och det paret...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Eloise
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 300
Senast: fetange
·
Utrustning Jag vill verkligen ha ett par snygga ridbyxor men det verkar omöjligt hitta ett par som passar korta och riktigt smala ben. Damridbyxor...
Svar
7
· Visningar
2 129
Senast: Roten
·
Utrustning Jag vänder mig nu till er här på forumet med detta problem. Jag har nämligen väldigt långa, och väldigt smala ben, även smal midja. Så...
Svar
14
· Visningar
1 854
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp