längd på prestigesadlar?

nira

Trådstartare
Brukar Prestigesadlar vara långa eller korta? hur lång är en hippos dressage i 16 och 17"?
Och är det någon som vet vad det är för bomvinkel på den vidaste bommen, 37?
Någon som vet?
Tacksam för svar.

Sv: längd på prestigesadlar?

17" Hippos är drygt 47 cm, förmodligen blir det någon centimeter till på din häst då han ahr en väldigt böjd rygg.

ja, men jag hittade ju bara en hopp :p , de finns väl inte i dressyr?

Nej, det finns inte :(
Men 16" kanske kan funka... Annars tror jag nog Jaguar blir bättre... I 16-16,5... Har sett nån begagnad nu med... Men budgeten kanske inte har ökat något markant? De begagnade ligger ju över 10...

Jag tycker de är ganska små i sitsen, men det beror på vad man jämför med för märken..

nej, budgeten har snarare minskat :(
Men min snälla mamma kan låna mig pengar, men inte hur mycket som helst. Just nu siktar hästen och jag på vintervila, så det är inte akut. Jag kollar mest runt och hoppas att jag hittar något till våren.

Men din hoppsadel funkar väl bra än så länge?

Annars ta en trip till Flädie... Har för mig att jag hittade en begagnad County XW 17" för 12 000 eller nåt. Ring dit och fråga. (sök på eniro, heter Flädie lantmannaaffär). County är ju långa, men det kanske funkar ändå... Du bor ju inte sååå långt därifrån. Om inte annat kan du ju ta och shoppa lite ;)

jodå den funkar, men jag märker ju att hästen går bättre barbacka och jag vill gärna ha en dressyrsadel att träna i. Jag märker skillnaden i sitsen direkt när jag rider andra hästar som har M&N eller Globus dressyrsadlar.
Ja, jag får ta mig i kragen och åka ut till Flädie och Hubertus och kolla, om inte för att shoppa upp min obefintliga sadel-budget :P

Men då kanske Jaguar kan vara något... Den är inte lik M&N eller Globus i sätet, men den ahr ett djupt säte och högt placerade och långa knästöd, precis som Globus och M&N (dock har inte M&N långa knästöd, men de är stora och högt placerade)

ja det låter ju bra.. hur är bomvidderna på Jaguar? Har aldrig förstått mig på dem riktigt. Hästen är ca 110 grader bred.

County är väl inte särksilt långa? Det är ju i princip det enda som ligger bra på min häst med kort rygg... Iof äldre modell...

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka