Längd på träns?

Betazoid

Trådstartare
Är det någon som råkar ha ett träns i storlek full hemma som har lust att mäta hur långt det är från bettring till bettring? Alltså över nacken, både på kortaste och längsta läget.

Tack!:bow:

Sv: Längd på träns?

Nu har jag självklart inte ett helt träns hemma - däremot har jag måtten till det perfekta nackstycket till mitt varmblod - han har ett rätt normalstort huvud tror jag. Min häst har 117 cm över nacken. Jag skulle tippa på 95-125 cm, lite beroende på hur stor din häst är - lite större om du har små bettringar (det blir då längre över nacken.)

Blir intressant att se vad ett äkta träns har för mått.

Tack för svaret!
Då vet jag på ett ungefär, men det vore ju intressant om det var någon som orkade mäta lite!

ett äkta träns har självklart måtten efter hur indeviden ser ut...
dvs många olika varianter :angel:

Chetak´s ekologiska träns är som mins 92 cm och 108 cm som mest....i storlek full....

Charisma´s träns är 95 cm som minst och 124 cm som mest... i storlek full..

Hubertus halvrundsytt är som minst 104 cm och som mest 116 cm.. i storlek full...

Träns inhandlat 1986 är 102 cm som minst och 125 cm som mest.. i storlek full...

Gissa varför jag numera alltid mäter tränsen innan jag köper dom...

Tack så hemskt mycket!:bow: :bow: :bow:

Att det var så stor skillnad trodde jag inte, förstår verkligen varför du mäter dom innan!

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
351
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
603
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka