Längden på täcke med hel hals?

pomelo

Trådstartare
Ska köpa ett vintertäcke med helhals till min lilla frusna kille. Har 135 cm i 99% av alla täckena, men han är ju ändå ett fullblod på 165 cm med ganska lång hals..
Frågan är om man ska köpa ett 135 eller ett 145, för att vara säker på att det räcker till hela halsen ( hade tänkt köpa ett shires). Har ni kunnat köra samma storlek i era halstäcken??

Sv: Längden på täcke med hel hals?

Tänkte ju passa på och skicka efter ett från ridsportshopen nu ju... :d

Shires är små i storlekarna framförallt smala i halsarna så jag hade utan vidare tagit 145cm

Små i storlekarna?!?!?
Jag tycker Shires är STORA i storlekarna. Min pålla har normalt 135 på täcken, men på henne är 135 i shires nästan stort.
Har ett med helhals därifrån och det är stort så det räcker till & blir över. ;)

Jag ska beställa ett shires och jag vet inte heller vad jag ska ta!

Har ett shires thermotäcke med halvhals, stl 135 och det är stort på honom.
Sedan provade jag ett annat shires thermo vanlig skurning stl 145 och den är för långt ner på benen i fram men lagom i längden.

Så vad ska jag egentligen välja när jag köper ett vintertäcke med halvhals? Han behöver en liten 145:a eller en stor 135:a då han är i mitten typ

Vissa täckesmärken har ju "halva" storlekar också, typ 140, 150 osv.. Kan ju kanske vara något ;)

Ullis

Jag har vanliga shires täcken och ett med halv hals, samma storlek på alla men det med halvhals är mycket större än de andra. Vet inte hur det är med helhalstäckena.

Shire vintertäcken är ganska väl tillagna i stl så du borde kunne ha samma stl. Jag har 155cm på mina med hals. Men om du är osäker så ta 145, jag tycker inte det gör nått om utetäcken är lite stora, då får man ju plats med ett extra täcke under också

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar... 2
Svar
29
· Visningar
3 000
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 235
Senast: Camigween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka