Långförvaring

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CrazyAngel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 724
C

CrazyAngel

Nu har sista ridhästen åkt, kvar i stallet är bara fölstona och pensionären:( Min fundering är då hur göra med utrustningen, sadel,träns, täcken, skydd och allt annat som inte kommer att användas förrens de nya fölen är tillräckligt gamla att ridas in? Vilket är det bästa sättet att förvara allting, ska det behandlas på något särskilt sätt innan undanstoppandet osv osv. :confused: Tips och råd emottages tacksamt :bow:

Sv: Långförvaring

nja jag la upp mina stall saker sadel träns m.m på vinden när hästen åkt. smörjde de bara innan

Sv: Långförvaring

jag skulle ha tvättat allt som går att tvätta (täcken grimmor, schabrak etc) dels är det roligare att ta fram grejerna när de är fräscha och klara att använda, dessutom blir lera och gödsel fläckar svåra att få bort om de suttit länge, det fastnar liksom i tyget.
Allt läder skulle jag ha smörjt med ett tjockt lager fett och sedan lagt grejerna i ett torrt och någorlunda svalt rum.

Ett bra tips är ju också att passa på att rensa lite bland grejerna också. Jag rensade bland mina grejer när jag var hästlös ett tag. vissa grejer sålde jag, andra grejer slängde jag och vissa lämnade jag iväg på repration.
När man letar i sina gömmor kan man hitta både det ena och det andra, jag hittade en ikea kasse med trasiga täcken och en vanlig påse med lädergrejer som kunde lagas, båda hade jag helt glömt av.
Sålde grejerna jag inte ville ha/behövde längre och fick ca 1500:- att köpa nåt nytt roligt för istället :)

Liknande trådar

Körning Är just nu uppe och dansar bland de rosa molnen och känner mig helt överlycklig! Fick för några dagar sedan frågan om jag ville få en...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Pinkilly
·
Hästvård Jag har tvekat länge, men bestämt mig för att skriva tråden ändå. Vem vet, någon kanske har något bra råd/tips/tänkbar "diagnos". Det... 2
Svar
34
· Visningar
4 703
Hästmänniskan Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, utrustning? Så snälla moderator, flytta den om den ligger fel. Tack :bow: Igår... 2
Svar
20
· Visningar
2 168
Senast: Murray
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 109
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner