yasmineA

Trådstartare
Hej. Jag skulle vilja höra om nån har nått tips på nån bra långrittsrunda, ca 3 övernattningar, inte alltför långt ifrån Dalarna. Provade på i somras med en övernattning och tyckte det var jättekul. Vi vill inte rida i skogen hela tiden utan träffa lite folk emellanåt. Har du varit ute på nån tur kan du väl tipsa.
Hälsningar Maria
 
http://www.ridleden.se/

Sörmland, inte ridit där dock, men på bilderna ser det mysigt ut=) Finns ju även i Småland och Halland mm, men då blir det ännu längre att åka... Finns det inte något uppe i fjällen då? Vet att vi disskuterade det här på 'andra grenar' för ett tag sedan, kanske i gamla forumet.. sök!
 
måste man ha nå mål? varför inte bara rida o se vart man kommer???
 
Sörmlands ridled kan jag rekommendera! Jag har ridit på den varje år sedan den startade. Detta år red jag "Flensetappen" Mycket roligt och bra service.
 
tack för tipsen, har även hört att det ska vara väldigt mysigt att rida runt orsasjön i Dalarna, nån som provat? :bump:
 
Orsasjön runt är inte alls dum men det gäller nog att planera bättre än vad vi gjorde så man slipper så mycket vägar.
 
En långritt som är helt kanon är den leden som går mellan mora och stockholm. Fast den kanske var längre än du tänkt dig...
Utmed den leden är det jättesnälla bönder som ställer upp med sovplats för dig och hästen. Man rider geonom byar och skogar om vartannat. Den rekomenderas starkt. Fast se till att hästen är nyskodd... Resan tar ca 3 dagar i normalt tempo och det sliter en del på skorna.
Mvh Mia.
 
Sv: långritt

Hej!
Såg att du ville ha tips på långritter! Vi har en långritt en gång per år i Nordanstigs kommun, norr om Hudiksvall. Den är två dagar med övernattning. Kostar 800 och då ingår hage samt mat till både häst och ryttare. Det finns både kör och ridekipage. Min pappa är med i samordningen. Numret är 070/220 40 58. Sen tror jag att nordanstigshästen.se har sin sida öppen. Där ska det finnas länk till hästrallyt, som det heter. Men det går inte på tid. Man gör stationer under vägen och en dag avslutas med maskerad. Man får poäng för utklädning men det är också en egen tävling som man kan vinna för sig, om man vill lägga tid på det.
Välkommen! MVH Emeli
 
Sv: långritt

Sen finns en "långritt" i Örnsköldsvik också, landsjöritten. Den är bara en dag men väl värd att vara med på. Jättefina vägar, med bara sand nästan och trevliga människor. Man rider 1,5 mil med stationer. Kändes kort när man hade ridit till landsjö på en sträcka av nästan fyra mil. Men En av arrangörerna lånade snällt ut en hage åt mig och min kompis hästar över natten. Vet inte om det finns någon sida för den, har inte kollat det, men jag vet att hästbutiken My One i Örnsköldsvik har information.
 
Sv: långritt

Vet inte hur långt man kommit, men det har i alla fall planerats en ridled runt Siljan. Har bara hört folk som har ridit på västra sidan, men kanske den är klar nu?
 
Sv: långritt

Varför inte rida runt Siljan? det är ca 14mil runt!
Jag och ena dottern planerade för det för ett par år sen,start och mål var på en ridskola i Leksand,vi hade fixat för hästarna där,och sen ringt runt till affärer runt siljan för att få namn och nr till hästmnniskor,så vi hade boende runt hela siljan
Tyvärr började den ena hästen dumma sig,så vi fick ställa in alltihop!
Han vägrade att stå i transporten,han ville bara ligga..
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: MiniLi
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 914
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp