Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å jag ska odla lite majs i Uppsala! Det märks att du aldrig tagit dig längre än låtsas Norrland :-P
Jättefint
Men bara så du vet så är det inte RIKTIGA Norrland och då är det icke välkommet i tråden (tydligen...).
Reagerar ofta på samma sak och fattar inte attityden vissa har när man läser såna här trådar! Herregud, det ska ju vara vi nollåttor som är dryga, inte norrlänningarnaJag fattar inte varför vissa "riktiga norrlänningar" ska tala om att det minsann inte är riktiga Norrland så fort man talar om att man gillar södra/mellersta Norrland
Jag tankte pa det senaste gangen jag akte upp, horde folk prata med dialekt vid gaten och det kandes liksom sa roingivande.Jag bor i Österrike men kommer från Norrbotten. Speciellt nu under sommaren längtar jag hem extra mycket till norr, till jusa, svala sommarnätter. Och att höra norrbottniska. Lyckan är lika stor varje gång jag sitter vid gaten för flyget till Luleå på Arlanda och hör folk prata![]()