Lantbrukare ställs inför rätta - igen

Sv: Lantbrukare ställs inför rätta - igen

(Gefle Dagblad)
Dramat för lantbrukarparet i Torsåker får en akt till.
Paret ställs på nytt inför rätta sedan åklagaren överklagat till hovrätten.

http://www.gd.se/Article.jsp?article=101814

Jag får en känsla av att kommunikationen inte fungerar mellan djurägare, veterinärer och djurskyddsmyndigheter. Det har varit så mycket med avlivade och omhändertagna djur hit och dit och många turer i varje ärende. Det behövs helt klart en mer direkt kontakt mellan olika parter och varken myndighetsmissbruk eller möjlighet att komma undan med vanvård för att inte situationen ska bli att veterinärer inte vågar agera vid dåliga förhållanden och för att inte folk ska bli rädda att ta ut veterinär av rädsla att de ska betraktas som oseriösa, för det läget hjälper INTE djuren. Det kanske behövs en gnutta sunt förnuft och möjlighet till att vara flexibel för att kunna bedöma varje enskilt fall, det räcker inte med alla strikta regler som inte går att vika en millimeter ifrån.:idea:
 
Sv: Lantbrukare ställs inför rätta - igen

Jag Bor I torsåker och jämt så märker man inte om djuren är halta på en gång speciellt inte om det är en ko för dom är ju inne hela tiden och ute på sommaren . Djurskyddsmyndighetena är för noggranna förut så kom dom till en annan gubbe i torsåker för att hästen såg mager och förskräcklig ut . Men så här var det gubben bodde granne med polisen i torsåker och veterinären var och kollade hästen varannan vecka och verkade så det lades ner direkt. Alla i t-åker sköter om sina djur väl för jag och min familj känner alla i torsåker.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 768
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det känns så bra. Och jag tror att det är viktigt. Jag tror att det är viktigt att prioritera att följa sitt hjärta, lyssna på sin...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: cassiopeja
·
Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
55 200
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det blir nog ridning för mig i höst trots allt! :) Jag blev tillsist kontaktad av en av ridskolorna som jag stod i kö till. Nu är det...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp