Texaz
Trådstartare
Behöver lite råd....
På tisdag ska jag prova på att jobba med mjölkkor, något jag länge velat göra
Men nu känner jag mig rådvill när det kommer till löneanspråk
AG undrade vad jag begärde i lön, och jag sa att vi kunde prata om det när jag testat på (försökte vinna tid...). De som provat innan (tydligen ingen erfarenhet alls) hade fått 107:-, med helgtillägg på 50%
Känner mig enormt kluven nu, med hur jag ska "sätta" lönen!
Har enbart en 9-dagars mjölkningskurs från Blå stjärnan, hanteringskurs, smittskydd och Villkorade läkemedelsanvändningen som grund. Hjälpt till lite med köttdjur, drivit boskap till häst och haft några tjurar för eget bruk.
LÅNG erfarenhet av hästar, och jobbat med dessa i totalt (en hel del deltid) ca fyra år.
Vill inte lägga mig för lågt, då jag tror att jag kommer att kunna göra ett bra jobb, men vill å andra sidan inte safta i, då jag vet att mjölkbönder inte direkt lever i överflöd
VAD är lagom att begära i lön???
På tisdag ska jag prova på att jobba med mjölkkor, något jag länge velat göra
Men nu känner jag mig rådvill när det kommer till löneanspråk
Känner mig enormt kluven nu, med hur jag ska "sätta" lönen!
Har enbart en 9-dagars mjölkningskurs från Blå stjärnan, hanteringskurs, smittskydd och Villkorade läkemedelsanvändningen som grund. Hjälpt till lite med köttdjur, drivit boskap till häst och haft några tjurar för eget bruk.
LÅNG erfarenhet av hästar, och jobbat med dessa i totalt (en hel del deltid) ca fyra år.
Vill inte lägga mig för lågt, då jag tror att jag kommer att kunna göra ett bra jobb, men vill å andra sidan inte safta i, då jag vet att mjölkbönder inte direkt lever i överflöd
VAD är lagom att begära i lön???