Large, medium eller small???

alice

Trådstartare
Har tråkigt och då blev jag nyfiken! ;) Vad vill du ha för storlek på knä- respektive vadstöd på hoppsadeln? Small, medium eller large eller tom x-large? Motivera! Om du känner dig tex låst, berätta varför!

//Alice - som hoppas på välfylld tråd :D

Sv: Large, medium eller small???

Ja, det är ju en definitionsfråga...men om vi säger så här:
tex Golden star har medium/small på sina stöd och tex Kieffer Nobert Koff med utanpåliggande knä och vadstöd har large! Blev det lättare?

Många, för att inte tala om alla, dagens hoppsadlar har ju små, näst intill obefintliga stöd!

//Alice

Små klossar, då blir man inte lika låst med skänkeln. Sen så har jag korta ben och de flesta sadlar med stora klossar verkar vara gjorda för långbenta typer. Provade en stübben siegfried MF hoppspecial då hamnade mina knän mitt på klossen inte under som det är meningen.

klossar.jpg

Tycker jag har lagom stöd på den sadeln jag har. Skulle inte vilja ha mer då jag inte tycker om att känna mig fastlåst, men å andra sidan är det bra att ha lite när hästen brallar iväg

Inga alls :crazy:
Sitter bättre helt utan stöd, jag har för långa ben för att passa i standardsadeln.

STORA REJÄLA stöd, både för knä och vad så man sitter (står) stadigt i terrängen! :bump:

Tack ni som svarat, men det måste ju finnas fler än *räknar* fyra stycken här på forumet som har hoppsadlar. :confused: :devil: :angel:

//Alice

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 195
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 241
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
31 078
Senast: Åsa A
·
Skola & Jobb Idag trillade det sista kursbetyget in och jag har ansökt om min examen. Jag, som inte tog mig igenom gymnasiet och floppade på både... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 102
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka