Larm e d vid hund i bil?

@Huggorm Bara att lämna fönstret öppet, då hålls temperaturen nere och hunden kan hoppa ut ifall det skulle bli olidligt varmt

Det var ju inte det det handlade om. Jag är orolig för att någon gång av stress / tanklöshet / whatever GLÖMMA hunden i bilen och skulle vilja ha en back- up så att det inte kan hända. Att lämna alla rutor öppna varje gång jag åker någonstans och göra det till rutin och dessutom ha hunden lös i bilen de gånger han är med är således inte något alt.

Tror dessutom inte att det blir svalt nog ändå…
 
Men hur går det då till när folk faktiskt lämnar hundar inlåsta i bilar? Det borde ju vara omöjligt liksom?
Frågetecknen hopar sig 😅🤣
Jag måste manuellt varje gång stänga av larmet i min bil när min vovve är med, annars så tjuter det på en gång mer eller mindre. Så det går inte i dom bilarna jag haft iallafall att glömma hunden.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Bara att lämna fönstret öppet, då hålls temperaturen nere och hunden kan hoppa ut ifall det skulle bli olidligt varmt
Men fy vad oansvarigt..jag har iallafall lärt min hund att inte lämna bilen utan mitt godkännande pga att han inte ska rusa ut såfort dörrrar osv öppnas. Lätt hänt tror jag att hundar faktiskt är såpass lojala och snälla att dom tar skada om ansvaret lämnas över till dom.
 
Jag måste manuellt varje gång stänga av larmet i min bil när min vovve är med, annars så tjuter det på en gång mer eller mindre. Så det går inte i dom bilarna jag haft iallafall att glömma hunden.

Samma för mig, helt riskfritt att glömma hund/barn i bilen, det hörs 😅

Kanske går att ställa in i TS bil?
 
  • Gilla
Reactions: ako
Samma för mig, helt riskfritt att glömma hund/barn i bilen, det hörs 😅

Kanske går att ställa in i TS bil?
Tror att det borde gå, även när jag hade min gamla volvo från 01 så var det rörelsesensorer inne i bilen. Så det går nog på dom flesta bilar. Jag har aldrig riktigt förstått varför det är något som behövts men det kanske är just för att man inte ska glömma barn och hundar osv 🤔
 
Tror att det borde gå, även när jag hade min gamla volvo från 01 så var det rörelsesensorer inne i bilen. Så det går nog på dom flesta bilar. Jag har aldrig riktigt förstått varför det är något som behövts men det kanske är just för att man inte ska glömma barn och hundar osv 🤔
Jag tyckte volvobilar skitjobbiga med det. Nu lånar jag oftast någon annan om jag kör en och glömmer alltid stänga av för stackars vovven.
 
Bägge våra Volvo går det att sätta reducerat larm på
Inte glömt hund i bil utan trott jag har haft hund med när han varit hemma på dagis osv
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 592
Senast: Hyacinth
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 925
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 871
Senast: MulleMonster
·
Övr. Hund När jag var valp, underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ”ditt barn”, och oavsett antalet skor...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: littL flower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp