LÅs PÅ Stallet Eller Inte

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Lindaslycka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 2 941
Sv: LÅs PÅ Stallet Eller Inte

skulle aldrig låsa stallet pg. brandrisken.

Vi har både larm oh lås på våran sadel kammare efter att vi i våras hade inbrott och allt vart taget, (Förutom hästarna). Sen hade vi några tonåringar som smög omkring på helgerna och skrämmde hästarna, men efter att hundarna varit där inne på nätterna så kom dom aldrig tillbaka igen :).

Senast ändrad:

Hej!
I "mitt" första stall var det låst p.g.a att det var så mkt. undomar ute och härjade på nätterna.....
I "mitt" andra stall var det olåst, men ägarna bodde ju på gården så dom kunde ju ha koll, men att det sedan smög in en viss Tony Olsson där var ju lite svårt för dom att ha koll på mitt i natten..
Och där jag står nu är det låst eftersom stallet ligger ca 5 busshållplatser från centrum..

Kan tillägga att vi har kontakt med brandstationen som ligger ca 2min bilväg från stallet, dom har en nyckel till stallet och vi har haft genomgång om vad som händer om det börjar brinna osv..

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
523
Senast: animalasia
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: Lutten
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 188
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 760
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka