Låsa datorn för andra?

Zizzy

Trådstartare
Jag har en laptop, och vill ha den låst för obehöriga.
Hur gör man konton etc?
Är en hp nånting (eh haha:P) Och har VISTA.
Och om man har olika konton, kan den andra se mina bilder , internet historik etc om den är inne på sitt?

Sen en annan fiffig sak jag funderat på, knapplås när man går bort från datorn bara någon minut..
Katterna är ju hopplösa med att kladda omkring på tangentbordet och stänger ner förnster för mig.. :D
(coh startar om datorn ibalnd, jätte skojj när man håller på med viktiga saker lol)

Sv: Låsa datorn för andra?

Sen en annan fiffig sak jag funderat på, knapplås när man går bort från datorn bara någon minut..
Katterna är ju hopplösa med att kladda omkring på tangentbordet och stänger ner förnster för mig.. :D
(coh startar om datorn ibalnd, jätte skojj när man håller på med viktiga saker lol)

Om du har en laptop, vik ihop den om du går iväg? :)
Annars kanske en skärmsläckare med lösenord kan vara något? Fungerar väl iofs inte om katterna lärt sig trycka och hålla in startknappen på datorn :D

Tack Gnist.

Men altså, slår jag igen datorn, så stängs ju nätet ner och hamnar i viloläge.. *muttrar*

Och om man har olika konton, kan den andra se mina bilder , internet historik etc om den är inne på sitt?

Om jag tänker helt rätt nu så kan en person med en annan användare inte se vad du har på ditt konto om det är lösenordsskyddad. Har du dock inget lösenord på ditt konto så kan de övriga användaren med egna konton se ditt material.

Summa:
Låst konto - ingen annan kan se vad du har på ditt konto men du kan fortf. se deras konto och all material (förutsatt att de har olåsta konton)
Olåst konto - de kan se allt ditt material.

Men altså, slår jag igen datorn, så stängs ju nätet ner och hamnar i viloläge.. *muttrar*

Det brukar gå att välja vad man vill ska hända när man stänger igen datorn. Var man gör den inställningen tror jag dock inte är standardiserat i windows, utan det beror på datortillverkaren. Du får leta lite bland inställningarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka