Lastbil krockade med hästekipage

Sv: Lastbil krockade med hästekipage

:( Sa tragiskt nar sadant har hander! Nagon som vet nagot mer om olyckan?
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Stackars ryttaren! Och mista hästen till råga på allt! :cry:

Men knappast oväntat att en lastbil mejar ner ett hästekipage, det var ju mycket väntat som lastbilschaffisarna framför sina bilar så blir de ju effektiva mördarmaskiner!! :crazy:
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Nu drar du väl verkligen alla chaufförer över en kant?

Vet du någon mer info om olyckan som verkligen pekar ut att det var lastbilschauffören som orsakade det hela?

Tragiskt är det i vilket fall, men en olycka händer så lätt. Riktigt hemskt.
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Vägarna runt Frösunda är inte direkt generösa, ändå går det tämligen ofta snabbt där. Jag har svårt att se hur man rider in i en lastbil så hårt att hästen måste avlivas :confused: Verkar mest troligt att de blivit påkörda :(
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Gud stackars människa! :(

Hoppas verkligen det var en ren olyckshändelse och att de inte skedde pga idioti! :mad: :(
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Ja hemma hos mig är Lastbilschaffisarna totalt hänsynslösa mot både våra barn och om man kommer med häst får jag känslan att dom ökar farten :-(

Hur man dundra förbi en bussficka där man vet det står små barn i 70 blås med dålig sikt dag ut och dag in (ligger ett grustag ett par km från oss) tyder på absolut lågt IQ !
Har också hänt en fruktansvärd olycka för en tid sedan :-(

Absolut ingen tillfällighet att olyckor ofta händer med dessa lågintelligenta personer inblandade.

Och självklart finns det undantag men jag tror att om man gör ett IQ test på lastbilschaffisar så hamnar man väldigt lågt på skalan.
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Ush vad hemskt! Stackars häst och ryttare och även lastbilschafför för jag tror knappast han eller hon körde på hästen med flit, om det inte var en riktig idiot förstås. :(
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Usch vad obehagligt. Mina tankar går till de inblandade. :(
Hoppas att olyckan inte tillkom av grov oaktsamhet, det skulle göra det hela så mycket mer tragiskt.
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Här brukar de till och med tuta om det är en häst nära vägen så det där med att deras IQ är på 0, det tror jag med.. Hemsk händelse :cry:
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

*kl*

Men snälla människor.

De flesta yrkesförare är faktiskt mkt vettiga människor. Annars skulle de inte vara kvar på vägarna. Men de märker ni inte därför att de tar hänsyn.

Den slatten ni märker, ja, de är idioter. Men de är knappast representativa för hela yrkeskåren.
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Jag var inte där när olyckan skedde men syrran och min tränare var där. Tjejen skulle rida hem från dressyrträning på vårt stall.
Tydligen så var hästen inte särskilt "stabil" och min tränare hade tyckt att det inte var helt lämpligt att rida den på vägen.

Vägen är inte jättetrafikerad, tvåfilig 70-väg men folk brukar köra minst 110.

Hursom så var olyckan en ren olycka, varken ryttare eller förares fel.
Lastbilen hade varit i vårt stall och hämtat gödsel, och körde långsamt, max 30 km i timmen och passerade lugnt. Det gick bra men sen fick hästen plötsligt panik och for rätt upp i luften och sparkade mot lastbilen, fastnade vid däcket och slet sönder benet så det bara hängde i skinnet i princip..

Hemskt tråkigt och jag tycker verkligen synd om tjejen, det var inte ens hennes häst utan hon red den åt en annan.

Men det hemskaste i detta är ju att hästen fick vänta i 45 minuter på att en veterinär kunde komma och avliva den. Den var i chock och stod och skakade och han förlora en stor mängd blod. Hemskt.
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

fy fan vad hemskt. :cry:

jag säger det återigen, hästar har inte i trafiken att göra. det är alltför farligt! även om hästen är "trafiksäker" (finns ingen häst som är det eg...). red när jag var yngre en del på landsväger, i byn osv men i dag skulle jag aldrig bege mig ut på hårt trafikerade väger. man kan råka ut för folk som kör som idioter (dom är det många av!) och hästen kan bli skrämd och hoppa ut i vägen. det är inte värd det...
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Ett tips, till nästa gång. Det finns gott om jägare i området, se till att ha avtal med någon av dem om avlivning i sådana här situationer, oftast är de närmare än ev veterinär :(
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Tur att du har så högt IQ att du kan kritisera en hel yrkeskår för att du tycker att ett par stycken gör fel.
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Ja usch... Började gråta av att bara stå där brevid på vägen.. vågade inte titta. Som du sa Alexandra, så fruktansvärt att inte polisen eller någon kunde göra slut på hästens lidande tidigare... :cry:

Polis och räddningstjänst borde utbildas inom detta så att de är bättre förberedda.
 
Sv: Lastbil krockade med hästekipage

Vägarna i Försunda skulle jag inte vilja möta en lastbil på hur långsamt den än kör. Mötte en lastbil i Lindholmen där vägarna ändå är något bredare och lastabilen körde sakta förbi så långt ifrån han kunde (och rakt ner i diket). Han gjorde då allt för att inte skrämma hästen. Dra inte alla lastbilschafförer över en kam.

Håller med om att poliser brandmän borde utbildas att avliva hästar om så behövs.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ridsport Island fyller ett år och det firar vi genom att öppna upp hela islandssajten – japp du läser rätt – rubb och stubb på Ridsport...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Närmare 30 toppstammade gångartsföl auktionerades ut under SWB:s elitfölauktion på Flyinge på fredagen. Bäst betalt fick uppfödaren till...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838
  • Artikel
Hästnyheter Två bilar har kolliderat på riksväg 68 i Avesta kommun, enligt ett larm som kom strax efter 17. En häst som fanns i en transport ska ha...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp