Lastning...

peperoni2

Trådstartare
Jag vet att det finns tusen frågor om lastning men jag har en till...

Min häst följer mig hur bra som helst i vanliga fall, med och utan lina. Jag kan gå som jag vill och hon följer efter... Hon flyttar för tryck både sidledes och bakåt men så fort man kommer i närheten av rampen till transporten så är allt borta...

Hon går upp med framhovarna mitt på rampen och sen står hon där... Jag kan inte få henne varken framåt eller bakåt på något sätt... jo, bakåt om jag går hela vägen ut ur transporten...

I början gick hon bara rakt på men nu har hon börjat göra så här... Hon går på efter en stund... typ 20 min eller om någon tar ett grimskaft elller en lina om hennes rumpa och då går hon hur snällt som helst...

Vad gör man åt detta?

/Linda :confused:

Ta linan runt rumpan direkt....efter några ggr går hon säkert på utan...

Eller tänker du: Undrar om hon ska krångla nu igen?? isåfall skall du ha ett annat tankesätt gentemot hästen o lastning.

Vi tar oftast linan med en gång... Men några gånger när vi har testat så krånglar hon mot linan eller struntar i den om den kommer med en gång... Däremot när hon har fått stå på rampen en liten stund fungerar linan...

/Linda

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem... 2
Svar
21
· Visningar
2 906
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
790
Senast: Lillefrun
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 690
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka