Lät barnen sova över hos dömde ridläraren

Flera föräldrar till de ridelever som säger att de har blivit utsatta för sexuella övergrepp på en ridskola utanför Stockholm, kände till att ridläraren var dömd för sexuella övergrepp tidigare. Ändå lät de sina barn bo över på gården.

Flera föräldrar till de ridelever som säger att de har blivit utsatta för sexuella övergrepp på en ridskola utanför Stockholm, kände till att ridläraren var dömd för sexuella övergrepp tidigare. Ändå lät de sina barn bo över på gården.
Skulle önska att föräldrarna vetat att den gängse uppfattningen är att pedofili inte går att bota. Det finns de som lyckas hålla det i schack med hjälp av terapi och mediciner, men hur vet man att förövaren fullföljer det? Stackars barn.

Skulle önska att föräldrarna vetat att den gängse uppfattningen är att pedofili inte går att bota. Det finns de som lyckas hålla det i schack med hjälp av terapi och mediciner, men hur vet man att förövaren fullföljer det? Stackars barn.
Det känns ju jättekonstigt att folk tror att det skulle gå att bota. Så vitt jag vet så går ingen sexualitet att bota? Även om man förr försökte med homosexuella, men så vitt jag vet så "lyckades" man aldrig.

Det står inte i artikeln att någon trott att det går att bota.
Det står att flera föräldrar trott på att mannen var oskyldigt dömd.

Varifrån fick du det? Ingenstans någonsin har det pratats om att bota pedofili, det handlar om förnekelse över att det över huvud taget har skett några övergrepp.

Jag kan förstå att det blev som det blev från första början men efter domen begriper jag inte att folk litade mer på att de inblandade i "sekten" som förnekar brott än domstolen, i synnerhet till den grad att de låter barnen sova över.

Jag kan förstå att det blev som det blev från första början men efter domen begriper jag inte att folk litade mer på att de inblandade i "sekten" som förnekar brott än domstolen, i synnerhet till den grad att de låter barnen sova över.
Av exakt samma orsak som gör fenomenet att ingen känner en våldtäktsman (för offret ljög nog, även om han blev dömd). Folk vill inte tro. Det rubbar deras världsbild och de väljer att tro på den som kan prata för sig, som har en fin fasad, då slipper de inse hur hemsk världen faktiskt kan vara. Man ska veta att det är så mycket enklare att bli trodd som etablerad än vad det är som offer. Hade han varit fattig, utan förmågan att prata för sig och utan den fina ytan hade ingen lämnat sina barn hos honom.

Och det gjorde väl även homosexualitet tidigare. Det gick inte att "bota" för det.
Vad jag förstått så är pedofili en sexuell läggning precis som andra sexuella läggningar. Skillnaden är dock att den skadar andra vilket tex homosexualitet inte gör.
Det behöver den ju inte göra.
Det finns säkert pedofiler som aldrig någonsin rör ett barn, och de människorna har min fulla respekt! Men de som lyckas tänder säkerligen på vuxna människor oxå, annars är det nog omöjligt att inte falla dit på något sätt gissar jag.

Jag kan inte låta bli att på ett plan tycka synd om pedofiler. Man rår ju inte för vilken sexualitet man har, och att vara dömd att tända på barn måste vara fruktansvärt. Jag har givetvis inget till över för de som lever ut sina lustar, men övriga tycker jag synd om.

Det behöver den ju inte göra.
Det finns säkert pedofiler som aldrig någonsin rör ett barn, och de människorna har min fulla respekt! Men de som lyckas tänder säkerligen på vuxna människor oxå, annars är det nog omöjligt att inte falla dit på något sätt gissar jag.

Jag kan inte låta bli att på ett plan tycka synd om pedofiler. Man rår ju inte för vilken sexualitet man har, och att vara dömd att tända på barn måste vara fruktansvärt. Jag har givetvis inget till över för de som lever ut sina lustar, men övriga tycker jag synd om.
Vad behöver inte göra vad?

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 349
Senast: Edla
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 915
Senast: Bullen22
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 420
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka