Bukefalos 28 år!

Låt mig presentera..

Sv: Låt mig presentera..

Du menade inget illa, men spottar sedan ur dig att schäfrar minsann är både skarpa, veka och opålitliga..?
 
Sv: Låt mig presentera..

Tolka det bäst du vill, jag vet att många älskar schäfer, men jag gör det personligen inte då jag inte har några som helst goda erfarenheter av rasen tyvärr.
Ska ni fortsätta förstöra Ts tråd , eller ska moderator dela den i två?
 
Sv: Låt mig presentera..

Jodå jag vet vad skarp ras innebär, ska jag ta mina högst personliga åsikter så tycker jag dessutom att Schäfern är vek och opålitlig med.
Men vad jag tycker om Schäfer hör inte hit.

Men om schäfern är så vek och dessutom opålitlig och skarp är det ju ypperligt att schäfern TS har är försedd med halti! Det låter som en farlig hundras :D

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Låt mig presentera..

valpar är alltid söta :love:
Men var medveten om att rottisar är HELT annorlunda än schäfer...i förighet. En sch är oftast förarvek, det är INTE en rottis. ( men jag kanske får på moppo nu av bukeligan :rofl: )

Förresten hade vi också bouvier när jag var ung.....hon var den klokaste av alla hundar, hon kunde sitta lös utanför Åhlens mitt i stan utan att man ens behövde vara orolig för att hon skulle gå nånstans, en helt otrolig hund...
 
Sv: Låt mig presentera..

Tolka det bäst du vill, jag vet att många älskar schäfer, men jag gör det personligen inte då jag inte har några som helst goda erfarenheter av rasen tyvärr.
Ska ni fortsätta förstöra Ts tråd , eller ska moderator dela den i två?

Ska VI fortsätta förstöra? Det var väl du som började fråga om hennes schäfer?
 
Sv: Låt mig presentera..

Absolut, schäfern är i regel mer förarvek än rottisen. Kombinationen vek, skarp och opålitlig lät dock rolig som beskrivning på schäfern då det rentav på beskrivningen låter som en hund som inte bör vistas i samhället :D
 
Sv: Låt mig presentera..

Bra att jag har fått Schäfer eliten här inne och dra på smilbanden iaf.

Vill man inte förstå gör man det heller inte.
 
Sv: Låt mig presentera..

Bra att jag har fått Schäfer eliten här inne och dra på smilbanden iaf.

Vill man inte förstå gör man det heller inte.

Måste faktiskt säga att jag tycker det är tråkigt att du bara fått se dåliga exemplar av schäfer.. dock har jag långt ifrån samma syn som du pa den på den punkten.

Men att den är skarp tycker jag är fel ordval.
 
Sv: Låt mig presentera..

Ja faktiskt.. :p

För jag är nyfiken och vill veta varför.. ;)
För i detta fallet ( jag vet ju ingenting om varesig Ts eller Ts hund se inte detta som påhopp)
är det en skarp ras och nya valpen införskaffad är också av en skarp ras. Då undrar jag såklart varför den stora vuxna inte har vanligt koppel, för är man inte klar, eller inte klarar av den vuxna hunden av skarp ras, så kanske det inte är lägligt att skaffa en till skarp ras hund innan man är klar/inser sina begränsningar med den vuxna.

Men nu har jag fått svar i tråden och funderar inget mer på den biten.

Vad har "skarp" med en halti att göra undrar jag?
 
Sv: Låt mig presentera..

Fast vad den ena hunden har "problem" med behöver ju knappast nya hunden också få problem med. Jag ser absolut inget hinder i att skaffa en till valp bara för att hunden innan inte är "färdig", man utvecklas ju hela tiden om man tränar rätt.

Vad menar du med "skarp"?

Fast jag kan nog tycka lite tvärtom mot dig där. Ovanligt va? ;)

Om en person har en äldre hund, med massa problembeteenden som ägaren inte får bukt med. Då känns det faktiskt lite knepigt att köpa en ny krävande ras. Har man inte kunskapen nog att reda ut den första varför ska man göra det med andra?

Har man däremot skaffat en äldre omplacering så kan det ta tid att bli av med dumma olater.
 
Sv: Låt mig presentera..

Har jag påstått att min schäfer har beteendeproblem?
Han är omplacerad, han är stark.. men han är inte dum i huvudet för det!
Jag går med hunden vid min sida och börjar han smått bli dragandes så kan jag bara korrigera det lätt med ett noskoppel, istället för att ha en stark hund med ett stryp som sitter på den starkaste delen, nacken, och hunden låter som en flämtande gris..

Kort och gott.. min schäfetkille funkar sååå bra med noskoppel, så varför sätta på ett stryp/annat band?
 
Sv: Låt mig presentera..

Har jag påstått att min schäfer har beteendeproblem?
Han är omplacerad, han är stark.. men han är inte dum i huvudet för det!
Jag går med hunden vid min sida och börjar han smått bli dragandes så kan jag bara korrigera det lätt med ett noskoppel, istället för att ha en stark hund med ett stryp som sitter på den starkaste delen, nacken, och hunden låter som en flämtande gris..

Kort och gott.. min schäfetkille funkar sååå bra med noskoppel, så varför sätta på ett stryp/annat band?

Pratade jag om dig eller?
 
Sv: Låt mig presentera..

Fast jag kan nog tycka lite tvärtom mot dig där. Ovanligt va? ;)

Om en person har en äldre hund, med massa problembeteenden som ägaren inte får bukt med. Då känns det faktiskt lite knepigt att köpa en ny krävande ras. Har man inte kunskapen nog att reda ut den första varför ska man göra det med andra?

Har man däremot skaffat en äldre omplacering så kan det ta tid att bli av med dumma olater.

Haha, väldigt ovanligt! :D Men jag förstår precis hur du tänker. Å andra sidan så är det ju upp till ägaren hur man löser det bäst, t ex genom enskilda promenaderna osv beroende på vad den första hunden har "problem" med. Men jag kan absolut hålla med dig om att det känns väldigt knepigt om man har en problemhund av stor, krävande ras och sen köper en till. Men som tur är verkar inte TS ha såna problem med schäfern. :)

Vad jag menade var att det inte alls är säkert att den nya valpen automatiskt får samma problem som första hunden, det beror ju för det första på vad det är för typ av problem och för det andra vad ägarna tänker göra för att dels fortsätta träna bort beteendet och dels undvika att det påverkar valpen.
 
Sv: Låt mig presentera..

"Ni"? "Förstöra"? Det är ju ett diskussionsforum, eller hur. Du hade ju kunnat starta en egen tråd där du berättar om hur skarpa, veka och opålitliga schäfrar är istället. Klart du får räkna med gensvar. Jag "älskar" inte schäfern som ras heller, dock inte för att jag stött på dåliga hundar (som finns inom alla raser) vilket jag också har gjort utan för att det inte är en ras för mig just nu.
 
Sv: Låt mig presentera..

Han är lite rund :)
29102789.jpg

29102790.jpg

29102786.jpg



Eftersom att det blev så mycket prat om denna schäfern så kan väl lika gärna han få vara med på kort också då:)
Min snuttepojk :p
29102794.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Minns ni när jag skrev om en Fila Brasileiro? Jag skulle eventuellt ta över honom, främst för att ägaren har noll intresse och kunskap...
2
Svar
34
· Visningar
2 391
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp