Låt oss prata om posten

Nu ska tidningsbärarna tydligen börja dela ut post här också. Och då jag nu har två lådor så frågade jag, får jag då posten i tidningslådan som finns vid huset. "Nej vi får absolut inte lägga post i tidningslådan" :confused: Så nu ska de stanna vid min postlåda ute vid vägen som tydligen är "säkrare" ur posthanteringssynpunkt, står helt för sig själv, inte ett hus i närheten och sedan ska de köra ner till mitt hus med tidningen :banghead: Är det att effektivisera posthanteringen?

• Gilla
Reactions: ptr
Nu ska tidningsbärarna tydligen börja dela ut post här också. Och då jag nu har två lådor så frågade jag, får jag då posten i tidningslådan som finns vid huset. "Nej vi får absolut inte lägga post i tidningslådan" :confused: Så nu ska de stanna vid min postlåda ute vid vägen som tydligen är "säkrare" ur posthanteringssynpunkt, står helt för sig själv, inte ett hus i närheten och sedan ska de köra ner till mitt hus med tidningen :banghead: Är det att effektivisera posthanteringen?

Det är nog inte för att effektivisera utan för att de som delar ut tidningarna ska kunna konkurrera med exv. Postnord om mer än bara tidningarna.

Ja det ringde på dörren och jag fick mitt brev(?) kartong. :banana::love:

Inte min vanliga brevbärare utan någon jag aldrig har sett förut alls.
Kartongen är så pass stor att den inte rimligtvis kan gå ner i dörrens brevlåda men inte hysteriskt stor så den ställer till det nämnvärt för brevbäraren visst att dem har mycket och allt tar plats såklart men en undran som slog mig är om det kanske gått rykten att jag gärna tar emot i dörren, både för jag är hemma men även för jag har stora problem att ta mig iväg och hämta det hos ombud?

Har skickat hästens pass nu till SWB så hoppas nu att inget strular dit eller hit, går som rekommenderat i alla fall men vet ju aldrig :nailbiting:

Men herregud. Jag tycker det har varit lite väl mycket borttappande på sistone för att det ska kännas något sånär okej. Nån jäkla skärpning får det ju bli!

Ja, och de här proverna var inte billiga att ta och inte billiga att ta om. Jag skulle som sagt ha stämt Postnord, det får bara inte gå till så här. Inte med vanlig privatpost eller med viktiga företagsförsändelser som här.

Jag beställde en sak på Swedol i Falun som de inte hade i lager. Sedan en tid tillbaka använder de Postnord för interna försändelser och det har tydligen varit ett mörker (min vara tog två dagar extra för att komma dit jämfört med vad det borde ha tagit och de hade den i lager på centrallagret så det var inte det det berodde på). För externa leveranser till kund använder de Schenker som tydligen fungerar väldigt bra.

Har inte märkt något men Postnord får mycket skit, men Schenker är ju värst, tar evigheter innan saker kommer dit dom ska! :)

Nej det är varken effektivt eller roligt att behöva leta upp vilka lådor som är post lådor eller ej heller.. vet en låda som är en tidnings låda på min runda. Att jag vet det är för att post lådan står i en lådsamling mitt emot med stora fina nummer på sig,(tidnings lådan står långt in i en buske utan ngt nr eller namn såklart ;)).
Så är inte så jätte svårt att försöka vända runt och lämna brev också.. men är lagom mycker mer jobb.
har kört post också så länge jag jobbat på tb men nu ska de börja med paket också :yuck: ska bli roligt att försöka prega ner det i lådor som man i nuläget knappt får ner en tjock tidning i...

Jaha då kom ett bakslag på paket idag men ringt och pratat med Postnord får se hur det ordnar sig imorgon med tur och då kan jag få det i nästa vecka (har inte tid/möjlighet att vänta över helgen).
Hoppas kunna i värsta fall hämta det hos ombud men valde ju hemköring för jag ville ha det just hem.

:arghh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka