PostMord misslyckas varje gång här. Såpass att det är en stående nyhet i lokalblaskan och varit senaste 1,5 åren.
Då bor jag ändå i en Sthlms förort, nästan exakt mitt emellan Sthlm och Stälje. Hos oss kommer posten i bästa fall 2 gånger/vecka, i sämsta fall ingen. Posten (vår och andras) hamnar ofta i fel brevlåda. Det har lyckligtvis inte drabbat oss (än iaf), men andra har inte fått sina räkningar i tid, så de fått dyra påminnelseavgifter. Vissa har t.om. blivit skickade till Kronofogden, fast de inte ens fått den första fakturan (och inte påminnelseavgiften heller). Om posten väl kommer så är det mellan kl. 18-21.30 dessutom.
För några år sedan, det måste ha varit under 00-talets sista år om jag inte missminner mig, brukade brevbärarna t.om. beklaga sig om de kom efter kl. 14 eller om post kommit fel mer än typ 1 gång/kvartalet. Men den tiden är förbi sedan länge...![]()
Ursäkta, men det här har jag väldigt svårt att tro på. Mig veterligen finns det inga brevbärare som jobbar så sent. Utdelning sker normalt fram till 17 och inte senare om det inte är t.ex. snöstorm eller bilhaveri. Postnord ska ha utdelning dagligen om mottagaren har post.
På stora orter finns fler företag än postnord som levererar brev.