Är inte så konstigt att vissa inte får ut större brev eller paket och direkt får avi. Kör tidning + bring brev och det är väldigt många som har hemska brevlådor med liten liten lucka som man måste öppna utåt och såklart är lådan också låst. Brev får inte vikas eller böjas och är tidningen och posten från igår kvar ihop med reklamen kvar så är det väldigt frustrerande att få ner tidning eller brev i lådan. Tacka vet jag dom som har en vanlig stor plastlåda som inte sitter 1m upp eller så lågt att man får öppna bildörren och backa tilbaka för att komma tillräckligt nära lådan.. eller alla fina som sitter ute i diket med tight lucka som man måste sträcka sig för att nå och sen ha en extra tidning för att kunna stänga igen med..
Och sen är det väldigt frustrerande (åtminstone i början på ett nytt distrikt) med alla som vägrar skriva adress nr eller namn på lådorna

. Hur ska jag veta vart hans Hansson bor om lådan är en av 7 omärkta lådor förutom tidnings lådan där tidningsbärarna själva ritat ut adress nr på med tusch för länge sedan så att man nu bara ser en halv etta och ngt som kunde varit en åtta.
Visst lär man sig men är ofta man stå och räknar ole dole doff mellan de 2 lådorna man räknat ut mest sannolikt är den rätta.
Har sällan problem med posten, skickar dock sällan med dom och beställer man så är det i regel dhl som kör det.
De flesta budbilar kör efter gps och det är väldigt lätt att de visar helt fel ute på landet.
Och t ex tidningsbärarna har inte ens det utan bara en lista med adresser som man får hitta själv. Och posten vi delar ut står inte med i listan, dvs man får hålla koll på vilket som ska vart själv.
(Är glad att jag inte delar ut inne i samhällen).