Va i...Hoppas du får kompensation om innehållet är trasigt.
Det lilla paketet var suveränt packat så det var faktiskt helt. Det stora paketet hade inte samma tur
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Va i...Hoppas du får kompensation om innehållet är trasigt.
Samma sak fast värre råkade jag ut för i somras, då hittade dom inte sitt eget ombud utan paketet passerade det 4 ggr för att sen omsorteras och skickas ut igen och hamna i en helt annan del av landet innan dom fick tummen ur och skicka det rätt. Avi eller avisering via sms sket dom bara i att lämna.Idag har jag för första gången råkat ut för Postnords kaos. Kollade nyligen statusen på en vara jag skickat efter och ser att paketet anlänt till postombudet, bara det att det är fel ombud. Istället för att ta kontakt med mig och undra om jag vill hämta ut paketet hos det felaktiga ombudet har de valt att sortera om det och skicka det till rätt ombud.
Inte en stor grej egentligen, men för min del hade det inte gjort något att hämta på det felaktiga utlämningsstället då jag bor i Uppsala city och har 10 min bilväg dit. Känns inte direkt miljövänligt att de nu har sorterat om paketet och skickat det till Veddesta för att sedan skicka det till Uppsala. Igen.
Idag har jag för första gången råkat ut för Postnords kaos. Kollade nyligen statusen på en vara jag skickat efter och ser att paketet anlänt till postombudet, bara det att det är fel ombud. Istället för att ta kontakt med mig och undra om jag vill hämta ut paketet hos det felaktiga ombudet har de valt att sortera om det och skicka det till rätt ombud.
Inte en stor grej egentligen, men för min del hade det inte gjort något att hämta på det felaktiga utlämningsstället då jag bor i Uppsala city och har 10 min bilväg dit. Känns inte direkt miljövänligt att de nu har sorterat om paketet och skickat det till Veddesta för att sedan skicka det till Uppsala. Igen.
Det där är standardprocedur. Det är ju totalt omöjligt att veta vilka kunder som tycker som du kontra alla de som skulle blivit förbannade för att försändelsen får hämtas på fel ställe? Dessutom körs det via ett datasystem som inte tillåter att man kan dela ut försändelserna var som helst utan det är programmerat vilka postnummer som hör till vilket utlämningsställe.
Jag returnerade ett paket med kläder till BonPrix. Jag lämnade in paketet på fredagen och på måndagen låg det i MIN brevlåda igen... Idioterna hade skickat tillbaka det till avsändaradressen och deras värdelösa kundtjänst kunde ju inte göra nåååååågonting, utan jag var tvungen att åka 3 mil IGEN för att lämna in det förbannade paketet IGEN och riskerade att vara tvungen att betala för varorna för att returen kom in för sen. Som tur var så var BonPrix schyssta och godkände returen ändå.
![]()
Alla ni som klagar på Posten skulle få prao en vecka och jag garanterar att ni skulle få mycket större förståelse för hur det är.Jag tycker synd om brevbärarna, hörde häromdagen på radion om deras situation. Färre anställda och större distrikt, skitkass ledning och usel logistik. Killen som fick sparken för att han inte hade körkort då han inte fick fortsätta dela ut post med cykel, alla ska numera ha körkort oavsett var det delas ut. Två år kvar till pension, hur tänkte de egentligen?![]()
Nog tycker jag att jag har rätt att klaga på Posten när den inte längre klarar sitt uppdrag! Däremot så förstår jag inte hur du kunde tolka mitt ovanstående inlägg som klagomål?Alla ni som klagar på Posten skulle få prao en vecka och jag garanterar att ni skulle få mycket större förståelse för hur det är.![]()
Nej jag klagar inte på dig, jag höll ju med dig.Nog tycker jag att jag har rätt att klaga på Posten när den inte längre klarar sitt uppdrag! Däremot så förstår jag inte hur du kunde tolka mitt ovanstående inlägg som klagomål?![]()
Fast jag tror de flesta är överens om att brevbärarna har det svårt, men det betyder inte att man inte kan klaga på postnord eller hur dåligt deras system fungerar?Alla ni som klagar på Posten skulle få prao en vecka och jag garanterar att ni skulle få mycket större förståelse för hur det är.![]()
Fast brevbäraren beskylls väl knappast? Det är företaget som ska organisera och leda, vilket dom inte klarar.Alla ni som klagar på Posten skulle få prao en vecka och jag garanterar att ni skulle få mycket större förståelse för hur det är.![]()